BESEDILO in FOTOGRAFIJE Matej Kačič, Avto.Finance.si
Hibridni Ford Mondeo je prava potovalna limuzina in z ugodno porabo izvrstna alternativa dizlu, za svojega pa bi ga tudi zaradi ugodne cene lahko vzeli trgovski potniki in flotni kupci.
Ford ima s svojim Mondeom že od nekdaj dober posluh za poslovne potrebe, čemur pritrjujejo podatki o prodaji flotnim kupcem. Zdaj je končno na voljo še hibridna različica, ki prijetno preseneti s porabo, z izdatnim popustom pa boste za najbogatejše opremljeno različico Titanium odšteli ugodnih 26.190 evrov.
Mondeo, ki je v Evropo prispel z upravičeno zamudo, se je v dveh letih prodaje že dodobra spoznal s slovenskimi kupci. Tri karoserijske različice zadovoljijo potrebe tako družin, aktivnih posameznikov kot poslovnežev in trgovskih potnikov, za svojega so ga vzeli tudi flotni kupci. Večina posega po dizlih, sami smo preizkusili 4,87 metra dolgo bencinsko petvratno limuzino, predvsem poslovni uporabniki pa se bodo razveselili hibrida.
Marsikdo je bil ob pogledu na napis Hybrid na bokih in zadku presenečen, saj se hibridno tehnologijo običajno povezuje s Toyotami, vendar pa drugi proizvajalci (BMW, Kia, Mercedes, Volkswagen,…) na področju novih in naprednih tehnologij nikakor ne spijo. Hibridni pogonski sklop se zdi najboljša rešitev za sodobno mobilnost, saj poleg skromnih izpustov ogljikovega dioksida v ozračje izpušča tudi manjše količine dušikovih oksidov kot dizelski motorji in ima večji doseg med polnjenji kot električni avtomobil.
Fordov Mondeo je tako celo ena redkih srednje velikih limuzin na domačem trgu, pri katerih ima bencinski motor podporo elektrike, vse skupaj pa v praksi deluje odlično in predvsem varčno – v mestu je poraba znašala le okoli štiri litre na sto prevoženih kilometrov, kar četrtino vseh prevoženih kilometrov smo odpeljali na elektriko, med dvema točenjema goriva pa smo brez težav prevozili od 600 do 700 kilometrov. Konkurenca dizlu je tako vse prej kot šibka.
Oči smo najprej zapičili v zunanjost in notranjost limuzine in hitro ugotovili, da se hibrid ne loči kaj prida od običajne različice – je pa bogateje opremljen, ima nekaj posebnosti pri merilnikih ter veliko pametnih asistenčnih sistemov. Zaman smo tudi iskali odprtino za priključni kabel, saj bi bil to še korak naprej, vendar pa je v praksi težav z »navadnim« hibridom, kjer se baterija polni zgolj z regeneracijo in odvečno energijo, bistveno manj.
Po pritisku na gumb za zagon motorja smo pričakovano prisluhnili tišini, pomik prestavne ročice brezstopenjskega menjalnika v način D ter nežen pritisk stopalke za plin pa je že na elektriko premaknil Mondea po parkirišču. Dvolitrski bencinski motor s 103 kilovati (140 KM) s tako imenovanim atkinsonovim ciklom ter dva elektromotorja s skupaj 35 kilovati moči (48 KM) hibridnemu poslovnežu sicer zagotavljajo skupno 138 kilovatov oziroma 188 “konjev” sistemske moči.
Osnovni bencinski pogon po moči ni nič posebnega. Zaradi svojega načina delovanja ima ugodnejšo porabo, vendar tudi manjšo zmogljivost, sploh pri nižjih vrtljajih. Mondeu zato v vsakdanjem prometu in še posebej pri pospeševanjih prav pride električna moč, ki je tu z razlogom. S svojim vključevanjem ne le zmanjša škodljive izpuste ogljikovega dioksida in niža porabo, ampak poskrbi tudi za bolj odločno speljevanje ter pomaga klasičnemu motorju v zahtevnejših voznih razmerah, ko ta potrebuje dodaten navor.
Ford Mondeo Hybrid ni športnik po duši, o čemer pričajo tudi njegove zmogljivosti. Najvišja hitrost znaša 187 km/h, z mesta do 100 km/h pa pospeši v 9,2 sekunde. Bencinski motor zmore največ 176 Nm navora pri 4.000 vrtljajih, celoten sistem pa največjo moč ponudi pri 6.000 vrtljajih v minuti.
Elektromotorja imata ob običajnem delovanju bencinskega motorja različni funkciji – eden pomaga bencinskemu pri vožnji, drugi pa večinoma skrbi za regeneracijo energije oziroma polnjenje litij-ionskih baterij (1,4 kWh). Baterije so nameščene pod zadnjo klopjo in čeprav je njihova zmogljivost bolj skromna, je z usklajenim delovanjem poskrbljeno, da se baterije, ki se hitro izpraznijo, tudi hitro napolnijo.
Ker voznik nima gumba, s katerim bi izbral, ali za pogon skrbi električni ali bencinski motor (je zgolj gumb Eco za varčnejši režim), lahko na to vpliva predvsem z načinom vožnje. Z nežno nogo se bo lahko več časa in dlje popeljal na elektriko, s tem pa bo nižja poraba bencina.
Na to, kdaj se bo vključil električni pogon, resda ne morete vplivati, vendar pa so občutki blagodejni. Vožnja z električno pomočjo je precej bolj tiha, obenem pa dobite nekaj dodatnega zagona in vrtljaji upadejo.
Pravo presenečenje smo doživeli na avtocesti, saj se lahko Mondeo v nasprotju z večino hibridov, ki dovoljujejo električno vožnjo v povprečju tam do 50 ali 60 kilometrov na uro, na elektriko vozi vse do hitrosti 135 kilometrov na uro. Po ravnini ali po klancu navzdol tako proti cilju brez težav napredujemo brez porabljene kaplje goriva. Zelo pohvalno.
Prenos moči poteka prek brezstopenjskega menjalnika, kar med običajno vožnjo ne moti, še več, vožnja je povsem lahkotna in zelo udobna. Čisto drugače pa je – predvsem za ušesa -, ko od avtomobila zahtevate nekaj več. Ob hitrem pospeševanju pri večji hitrosti ali med vožnjo v strmejše klance začne motor že kar moteče glasno tuliti, na kar se je pač treba navaditi, vse skupaj pa ublaži postanek na črpalki.
Poraba hibridnega Mondea se lahko v urbanih predelih, kjer je veliko speljevanja in zaviranja spusti tudi na vsega štiri litre, baterija pa tudi vseskozi pridobiva novo energijo, ki jo rada odda med speljevanjem. Potovalni računalnik nam je ob koncu testa pokazal, da smo kar četrtino vseh prevoženih kilometrov na testu odpeljali na elektriko. Povprečna poraba je znašala 6,4 litra (tovarna 2,8/5,0/4,2 l/100km), kar je na nivoju dizlov, k temu pa precej pripomore inteligentno razporejanje energije na relacijskih vožnjah.
Vozniku so v pomoč pri varčni vožnji tudi poseben prikaz načina delovanja motorja, grafikon dosežene porabe goriva ter inovativni merilnik Smartgauge s ‘trenerjem zaviranja’, z njihovo pomočjo pa se kaj hitro priuči načina vožnje, ki se najbolje poda avtomobilu. Hibridni Mondeo se tako zdi precej pametna odločitev za vse, ki se vsaj polovico vsakodnevnih poti prevozijo po mestnih vpadnicah in mestih.
Ford Mondeo Hybrid je zaradi svoje varčnosti in nezahtevne rabe lahko odličen spremljevalec trgovskega potnika ter mimogrede pade v oči upravljavcem voznih parkov. Kot prava potovalna limuzina ima dovolj dobre vozne lastnosti, uporabniku pa ni treba skrbeti za napolnjenost baterije in zadoščajo le obiski na bencinski črpalki. Posoda drži okoli 51 litrov, z enim tankom pa je moč narediti 600-700 km.
V prid hibridu govori tudi ugodna nabavna cena za vozila na zalogi. Po zaslugi 2.000 evrov vrednega popusta hibridni Mondeo z najbogatejšo opremo Titanium stane ugodnih 26.190 evrov.
Hibridni Mondeo se lahko pohvali z bogato serijsko opremo (na voljo je le kot Titanium), tako na področju varnosti, kot tudi udobja. V našem so bili za doplačilo vgrajeni svetli usnjeni sedeži, ki spredaj ponujajo masažo, gretje in hlajenje. V testnem je bil ob navigacijski napravi na voljo tudi dobro delujoč radarski tempomat, škoda le, da v mestu tik pred ustavitvijo zahteva posredovanje voznika, založen pa je bil tudi z raznimi varnostno-asistenčnimi sistemi, ki so na daljših poteh zelo v pomoč.
Kabina je dovolj prostorna (2,85 metra medosne razdalje), sedeži so nekoliko utesnjeni, volanski obroč ima polno tipk za hitro upravljanje, sredinska konzola pa je precej »pospravljena«. Večino stvari namreč upravljamo prek osempalčnega zaslona na dotik v sklopu infozabavnega sistem Sync2. Zaslon je slabše odziven, obenem ima tudi nekaj manjših nerodnosti pri upravljanju, vendar pa naj bi Fordovci vse skupaj izboljšali v Sync3, ki je zdaj edini naprodaj.
Ugodna poraba, privlačna nabavna cena in nezahtevna raba so gotovo tudi aduti družinske rabe, a prav tukaj ima hibridni Mondeo največjo hibo – neenakomerno oblikovan in prostorninsko skromnejši prtljažni prostor, do katerega dostopamo skozi ozko odprtino.
V limuzinski prtljažnik uradno ne gre tako malo prtljage, kot pa se zdi na prvi pogled, vendar pa je 383 litrov zelo nenavadno odmerjenih (klasična limuzina v osnovi v zadku ponuja 429 oziroma 525 litrov (s setom za popravilo pnevmatike) prostora).Prtljažnik je takoj na začetku običajno globok, nato pa se na račun baterije dno konkretno dvigne. V zadnji del tako lahko naložimo le srednje velike kovčke, za dostop tja potrebujemo tudi nekaj spretnosti, uporabnost pa minimalno poveča odprtina na naslonih zadnjih sedežev.
Z združevanjem prednosti električnega in bencinskega pogona Ford Mondeo Hybrid navdušuje z zmogljivostjo in dosegom, vozniku pa hitro zleže pod kožo. Privlačna nabavna cena je za poslovno rabo samo še adut več, družinski očetje pa bodo navdušeni, da bo hibridni Mondeo na voljo tudi kot karavanski model.