Grmi in postavlja se za 200 tisočakov, stane le 70

26. januarja 2019

Ford Mustang 5.0 GT Fastback.

BESEDILO in FOTOGRAFIJE: Miloš Milač, Finance.si

Ko smo preizkusnega Mustanga 5.0 GT fastback s petlitrskim V8-motorjem iz samega vrha ponudbe Mustangov poskušali uvrstiti med tekmece, se je hitro zalomilo. Za 70 tisočakov, kolikor zanj zahtevajo slovenski trgovci, se cenovno uvrsti med sicer hitre, a po moči precej skromne evropske tekmece s štirivaljnimi turbomotorji.

Če pa ob njega postavimo superšpornike z osemvaljnimi motorji, pa se Mustang, ki sem ga preizkusil jeseni, skrije tudi z lastnostmi. Ko ameriškega športnika, ki je lani zajadral v Evropo s kopico manjših, a vidnih sprememb pogledam na podlagi vtisov, ki jih pusti na voznika, sopotnike in okolico, si ga tudi po izjemni izkušnji z Aston Martinom V8 Vantage, DB11 in Lamborghinijem Huracanom, torej avti s ceno 200 tisoč evrov in več, težko izbijem iz glave.Grmi in postavlja se za 200 tisočakov, stane le 70

Vir moči in zabave, petlitrski V8 je klasik stare šole, ki ponuja cel spekter podajanja moči in dramatične zvočne kulise.

Postavljaštvo brez meja

Mustang je postal ikona tudi zaradi pojave, ki je ameriško postavljaška. Napihnjeni blatniki in odbijači, dolg motorni pokrov, razmeroma kratka kabina in odsekan zadek z zavihkom ter pokončno postavljenimi LED-sijalkami za steklom dajejo močan vtis, tudi ko je Mustang zgolj parkiran. Konkretne so tudi mere, 4,79 metra dolžine in kar 1,91 metra širine. Višina 1,38 metra, le nekaj centimetrov nižja kot pri poslovnih limuzinah, pa opozarja, da Američan ne želi biti neuporaben superšportnik. Prek sto tisoč kupcev na leto le v ZDA, od leta 1964 pa kar deset milijonov, sporoča, da Mustanga kupci vozijo vsak dan, ne le na posebne dneve in na dirkališčih.Grmi in postavlja se za 200 tisočakov, stane le 70

Mešanica luksuza, konfekcije, razkošne opreme ter predvsem udobja in dobrega počutja.

Za športnika zelo uporaben

V kabini Mustang prinaša mešanico luksuza v obliki usnja na sedežih, prostora in razmeroma lahke dostopnosti sedežev. Poleg tega pa ponuja še prostor za otroke na zadnji klopi in 408-litrski prtljažnik. Slogovno je njegova kabina mešanica retrooblikovanja in sodobnosti. Ima sicer velik zaslon na dotik, a je ta precej skromen z resolucijo. Kar 12-palčni merilniki so digitalni, a ne tako lični kot pri evropskih tekmecih. Postavljaški pa vsekakor, saj si je mogoče izbirati različne izrise merilnika vrtljajev. V programu race elektronska igla kot za stavo šviga z leve proti desni. In predvsem je Mustang udoben in prostoren, kot le malokateri pravi športni avto. Z maso 1,8 tone bolj kot med ovinke vabi na ležerno križarjenje ter občasno grobo pospeševanje, ki ga omogoči petlitrski osemvaljni bencinar s 330 kilovati (450 konjskimi močmi).Grmi in postavlja se za 200 tisočakov, stane le 70

Zadnja klop oziroma ločena sedeža, kjer se celo dobro sedi (velja za otroke), kar ni ravno značilnost superšportnih kupejev.

Motor, da je veselje …

Ta ropoče, da je veselje, oziroma omogoča cel spekter razpoloženjskih stanj, od tihega speljevanja, ki je namenjeno predvsem vzdrževanju dobrih sosedskih odnosov, temnega grmenja v daljavi motornega pokrova ob kotaljenju po mestu, prikritega renčanja na avtocesti do rjovenja pri polnem pospeševanju, kjer v sodelovanju z mehkih, tudi dovolj hitrim desetstopenjskim samodejnim menjalnikom poskrbi za pravo dramo in silovite pospeške do stotice v le 4,3 sekunde.Grmi in postavlja se za 200 tisočakov, stane le 70

Eden od treh prikazov digitalnega merilnika vrtljajev, ta je najbolj dramatičen.

Leto 2018 mu je prineslo veliko

Lani je američan dobil tudi nastavljivo podvozje, ki s pomočjo prilagajanja pritiska v oljnih blažilnikih poskrbi za športno ali bolj udobno blaženje. Močno je napredovala varnost. Mustang je dobil sistem samodejnega zaviranja, ki prepoznava tudi pešce, infozabavni sistem Sync 3 ima možnost povezave z obema glavnima ponudnikoma telefonov – android auto in apple car play.

Grmi in postavlja se za 200 tisočakov, stane le 70

Orjak z umirjenim značajem

Zaradi sodobnejše tehnike in bogatih nastavitev podvozja je, ne glede na vozni program, Mustanga prijetno voziti hitro, tudi zelo hitro. Čeprav ni tako zelo natančen in obvladljiv kot njegovi precej dražji tekmeci. Trdim pa, da ga je še bolj prijetno voziti in se z njim poigravati znotraj cestnih omejitev, izkoriščati bogat motorni navor (vrh doseže pri 529 newtonmetrih) in ga mučiti pri dveh ali treh vrtljajskih tisočakih. Zato je tudi povprečna poraba s 13 litri razmeroma ugodna oziroma je tovarniška z 12,4 litra precej bolj realna kot pri tekmecih.

Diskontna cena za tako bogat značaj

In tudi zato je cena 70 tisoč evrov precej ugodna glede na zmogljivosti in dramo, ki jo ponuja ameriški športnik. Z njim si boste kupili delček ameriške kulture in delček zgodovine, ki že več kot 50 let prežema ameriško avtomobilsko industrijo.

Vir: Finance.si