Spremembe so le redko kdaj preproste. Medtem ko tretjina odraslih po vsem svetu pravi, da se sprememb bojijo, jih kar 86 odstotkov verjame, da je gonilo sprememb upanje. Ford je objavil svoje poročilo o trendih za leto 2019, v katerem se je zazrl globlje v gonila sprememb vedenja, da bi razkril dinamične odnose, ki jih imajo potrošniki s premiki v tehnološki krajini.
“Odpravili smo se iskat semena pozitivnih sprememb – načinov, s katerimi sami premikamo ali nas premikajo, da smo boljši in bolje ravnamo,” je povedala Sheryl Connelly, vodja raziskovanja globalnih potrošniških trendov in prihodnosti pri Fordu. “Tudi če spremembe vzbujajo neprijetne občutke, se lahko vedno zazremo vase in nadziramo svoja dejanja. Če se osredotočimo na dejavno vedenje, lahko uresničimo čudovite stvari.”
Ford je v žarišče postavil na uporabnika osredotočeno oblikovanje, obenem pa si prizadeva za koristno uporabo tehnologij in iskanje rešitev na področju mobilnosti, ki so v skladu s človeškimi potrebami, izboljšujejo življenja potrošnikov in oplemenitijo skupnosti. Ti vpogledi vsako leto pomagajo izoblikovati Fordove prioritete za prihodnost in predstavljajo njegova razmišljanja o zahtevah v prihodnosti.
Med ključnimi vpogledi Fordovega sedmega letnega poročila o trendih so:
- skoraj polovica odraslih po vsem svetu verjame, da je strah gonilo sprememb; sedem od desetih pravi, da jim spremembe zagotavljajo novo energijo;
- 87 odstotkov vprašanih se strinja, da je danes tehnologija največje gonilo sprememb; skoraj osem od desetih odraslih po vsem svetu verjame, da je tehnologija pozitivna sila;
- 67 odstotkov odraslih bi raje videlo, da se njihovi otroci vozijo v samovozečem vozilu, kot pa da bi prisedli k neznancu;
- 45 odstotkov odraslih po vsem svetu pravi, da zavidajo ljudem, ki se lahko ‘odklopijo’ od svojih naprav; sedem od desetih potrošnikov se strinja, da bi si morali obvezno vzeti premor od svojih naprav;
- 84 odstotkov odraslih po vsem svetu poroča, da je z manjšimi koraki skušalo izboljšati svoja življenja; 92 odstotkov med njimi s temi koraki nadaljuje, 83 odstotkov pa se jih strinja, da so spremembe manj moteče, če jih razdelimo na majhne korake;
- 84 odstotkov odraslih po vsem svetu se strinja, da bi morala podjetja kot del bonitet nuditi dneve za izboljšanje psihičnega zdravja; enak odstotek se jih strinja, da različna mnenja vodijo do pozitivnih sprememb;
- večina odraslih po vsem svetu pravi, da ob nakupu upoštevajo tudi vplive na okolje;
- 67 odraslih po vsem svetu se strinja, da tehnologija olajša pot v službo in domov.
Kaj vse to pomeni za leto 2019 in naprej
To poročilo služi kot načrt, ki pomaga razumeti pričakovane vplive ključnih vzorcev vedenja potrošnikov po vsem svetu na potrošnike in podjetja v letu 2019 in po njem. Ford je zaznal in raziskal naslednjih sedem trendov:
1. Tehnološka ločnica: tehnologija ima velik vpliv na pogled na svet in povezave z njim – ta vpliv je večji kot kadarkoli doslej. Obenem pa prihaja do napetosti med temi, ki imajo dostop do tehnologij in verjamejo, da so pozitivno orodje, ter osebami brez dostopa.
- Ford je obvladovanje tehnologij zastavil kot prioriteto, ki bo pomagala ljudem doseči pametnejši, varnejši in priročnejši način za potovanja po svetu. Cilj je z zagotavljanjem preproste, zanesljive in prijetne uporabe inovacij namesto njihove nezadržnosti postati znamka, ki ji ljudje po vsem svetu najbolj zaupajo. V nekaterih mestih Ford z dosežki svoje ekipe za ‘mestne rešitve’ (City Solutions) prebivalcem pomaga, da potujejo s čim manj ovirami.
2. Digitalno razstrupljanje: kljub stalni navezanosti na naprave trendi kažejo, da se veliko ljudi zaveda čedalje večje odvisnosti od naprav, to pa jemljejo kot opozorilo in iščejo načine, da bi imeli nadzor nad časom, ki ga porabijo povezani s spletom.
- Ford je raziskal učinke vožnje z zmogljivimi športnimi avtomobili na možgane. Izsledke raziskave uporablja za razumevanje tovrstnih ‘trenutkov kurje polti’ – vznemirjenj, ki imajo pomembno vlogo pri splošnem dobrem počutju –, in spoznavanje načinov za izboljšanje vozniške izkušnje in miselne naravnanosti za volanom.
3. Prevzem nadzora: v svetu, kjer se mnogim zdi, da je nadzor nedosegljiv, potrošniki, ki samoizboljšanje postavljajo na vrh lestvice, iščejo načine za ponovni prevzem nadzora nad svojim življenjem.
- Ford v sklopu postopka na uporabnika osredotočene zasnove uporablja raziskave empatije za boljše razumevanje potreb in navad. Ford si s temi raziskavami pomaga postaviti uporabnika v središče svojega poslovanja – od razvoja novih vozil do novih tehnologij, kot je Ford Co-Pilot360™, ki vozniku pomaga, da je za volanom bolj brez skrbi in samozavesten.
4. Moji številni obrazi: družbeni mediji igrajo pomembno vlogo v življenju potrošnikov in številni privzamejo različne osebnosti – v dejanskem življenju so eno, njihova podoba na omrežjih pa je povsem nekaj drugega. To vpliva tudi na to, kaj kupijo, nosijo in vozijo, ter na njihove izbire tehnologij.
- Ford razume, da je avtomobil odraz voznikovega zaznavanja samega sebe, zato razvija vozila, ki nagovarjajo posamezne potrebe in želje, potrošnikom pa obenem pomaga, da poudarijo in predstavijo svojo dejansko osebnost. Ford Mustang kot najbolje prodajani športni kupe na svetu zagotavlja zmogljivost in osebnost ter voznikom omogoča, da mu v veliki meri vtisnejo svoj lastni pečat.
5. Življenje je delo: naše dojemanje dela se je spremenilo in številni potrošniki po vsem svetu zdaj delajo, da živijo in ne živijo, da bi delali. Podjetja se odzivajo na prijazen način ter nudijo bonitete, daljše odsotnosti in dopuste, pa tudi možnosti za duhovno obogatitev in še marsikaj drugega.
- Ford verjame, da se sposobnosti še izboljšajo, če ljudi spodbujamo k spoznavanju sveta, ki nas obdaja, vse to pa obogati skupnosti, v katere se vračajo. Fordov program ‘Thirty Under 30’ mladim zaposlenim omogoča plačan dopust za sodelovanje v dobrodelnih organizacijah in spoznavanje strateških načinov za povezave s prihodnjimi donatorji in prostovoljci ter jim tako pomaga vplivati na svoje skupnosti.
6. Ekološki zagon: čeprav je sprememba dolgotrajnih navad težka, se potrošniki v veliki meri strinjajo, da je okoljski napredek odvisen od spremembe našega vedenja; številni iščejo napotke, kako in na katerih področjih bi lahko izboljšali svoj okoljski odtis.
- Trajnostne prakse so kritičnega pomena za zdravje okolja in Fordovega poslovanja. Ford stalno išče najsodobnejše načine za uporabo trajnostnih materialov in snovi s spremenjenim namenom. Nenehno raziskuje možnosti za razširitev meja trajnosti – tako do konca leta 2022 načrtuje uvedbo 16 povsem električnih vozil, med katerimi bo tudi eno, za katerega bo navdih Mustang.
7. Uglajene ulice: mobilnost je veliko bolj zapletena kot pot od točke A do točke B, saj je pomembno, kako preživimo čas na tej poti. Američani preživijo več časa v avtu kot na dopustu, zato lahko možnost, da na cesti opravimo številne naloge, spremeni našo izkušnjo vožnje v službo in domov.
- Ford verjame, da bodo avtonomna vozila zmanjšala število ‘bolečih točk’ v družbi in razširila dostop do prevozov in dostave dobrin. Pri iskanju možnosti za izboljšanje dostave z uporabo samovozečih dostavnih vozil Ford sodeluje z drugimi podjetji. Pilotni program, ki ga Ford izvaja v sodelovanju s podjetjema Walmart in Postmates, proučuje možnost dopolnitve Walmartove dostave na dom z avtonomnimi vozili.
Nove tehnologije prodirajo na vse več področij našega življenja in vplivajo na naše vedenje, zato so Fordovi inženirji in dizajnerji prepričani, da morajo naše izbire glede prevoza vsakdanje življenje olajšati, ne pa ga dodatno zakomplicirati. Pristop z na uporabnika osredotočenim oblikovanjem in paleta intuitivnih tehnologij uporabnikom omogočajo sprejemanje pametn(ejš)ih odločitev – cilj pa je sproščen dostop do sveta, ki ga zaznamujejo osupljivost, upanje in napredek.
Celotno poročilo Looking Further s Fordovimi trendi za leto 2019 je na voljo na spletnem naslovu www.fordtrends.com.