Ford začenja posvetovanja s partnerji in drugimi ključnimi deležniki o uvedbi korenite spremembe strategije s ciljem krepitve znamke Ford in ustvarjanja trajnostno donosnega poslovanja v Evropi.
Strategija, ki je del širše globalne vizije podjetja o zagotavljanju pametnih vozil za pameten svet, bo nudila diferencirana vozila, zasnovana za globlje povezave s Fordovimi strankami.
Ford kratkoročno pospešuje ključne dejavnosti in zmanjšuje strukturne stroške. Vzporedno bo temeljita prenova vključevala spremembe Fordove palete vozil, širitev ponudbe in obsega v najdonosnejših rastočih tržnih segmentih vozil, obenem pa bo izboljšal manj donosne linije ali jih ukinil ter poskrbel za manj uspešne trge.
“Odločno ukrepamo, da bi spremenili Fordovo poslovanje v Evropi,” je povedal Steven Armstrong, podpredsednik skupine in predsednik za Evropo, Bližnji vzhod in Afriko. “Vlagali bomo v vozila, storitve, segmente in tržišča, ki najbolj podpirajo dolgoročno trajnostno donosno poslovanje, kar ustvarja vrednost za vse naše deležnike in ustvarja emotivna vozila za naše stranke.”
Ford vstopa v formalne pogovore s sveti delavcev in sindikalnimi partnerji in je predan skupnemu delu z vsemi ključnimi deležniki, da bi omogočili novo strategijo.
Izboljšanje kratkoročne donosnosti in stroškov – ponastavitev za 2019 in 2020
Za izboljšanje kratkoročne finančne uspešnosti bo Ford ves svoj nabor izdelkov prevetril z izboljšavami donosnosti. Izboljšave bodo omogočale zmanjševanje kompleksnosti obstoječih Fordovih proizvodov, optimiranje najdonosnejših konfiguracij vozil in povečevanje količin donosnih linij vozil.
Izboljšave strukturnih stroškov bo dopolnjevalo zmanjševanje odvečnega dela pri vseh funkcijah – plačnih in urnih postavkah. Izboljšanje v strukturi vodstva, napovedano v decembru, je že v teku s preoblikovanjem Fordove globalne delovne sile za izboljšanje agilnosti organizacije.
Ford namerava doseči zmanjšanje stroškov dela v kar največji meri s pomočjo prostovoljnih ločitev zaposlenih v Evropi, v tesnem sodelovanju s socialnimi partnerji in drugimi deležniki, da bi dosegli ta zastavljeni cilj.
Prenova prihodnjega poslovanja
Ford vzpostavlja tri na stranke usmerjene poslovne skupine v Evropi – gospodarska vozila, osebna vozila in uvoze – vsaka pa ima jasno določene cilje in pripadajoče organizacije. Novi operativni model bo omogočal hitro odločanje, usmerjeno na potrebe strank.
Ford Evropa dolgoročno cilja na 6-odstotno maržo EBIT, kar izdatno vrača stroške kapitala za vsako poslovno skupino.
Gospodarska vozila: Ford bo še naprej izboljševal svojo vodilno vlogo pri gospodarskih vozilih v Evropi s tesno integrirano ponudbo pametnih vozil, storitev in partnerskih odnosov, ki zagotavljajo trajno vrednost za gospodarske stranke. Že zdaj je področje zelo donosno, saj je Ford po obsegu prodaje na prvem mestu med znamkami gospodarskih vozil in več kot eno od štirih v Evropi prodanih Fordovih vozil je gospodarsko vozilo.
Skladno s Fordovim globalnim pristopom, ki temelji na načelih zgradi, vzpostavi partnerski odnos ali kupi, bo Ford Evropa z nadgradnjo odnosov – kamor sodita na primer uspešni skupni projekt Ford Otosan in potencialna povezava z družbo Volkswagen AG – pomagal k povečanju rasti skupine gospodarskih vozil.
Osebna vozila: Ford bo vzpostavil bolj ciljno naravnano paleto v Evropi izdelanih osebnih vozil s poudarkom na kakovosti, številnimi tehnologijami in zabavni vožnji, kar so lastnosti, zapisane v Fordovih genih, s ciljem izgradnje čustvenih povezav s strankami s pomočjo športnega in naprednega dizajna.
Vsak model Fordovega vozila od prenovljenega Forda Focusa naprej bo vključeval elektrificirano različico. To vključuje nove modele in prenovljene različice obstoječih. Od Fieste do Transita bodo na voljo delni hibridi (tehnologija mild-hybrid), polni hibridi, priključni hibridi ali povsem akumulatorske različice, kar bo eden najbolj dovršenih naborov električnih vozil za evropske stranke.
Ford bo gradil na svojem uspehu v rastočem segmentu športnih terencev v Evropi. Prodaja Fordovih športnih terencev, med katere sodijo modeli EcoSport, Kuga in Edge, je leta 2018 dosegla rekordne številke, prvič so namreč presegli četrt milijona prodanih vozil.
Uvožena vozila: možna prodajna niša uvoženih modelov za Evropo, ki gradi na Fordovem izročilu in bo vključevala modela Mustang in Edge ter druge športne terence, ki jih bomo razkrili v aprilu, skupaj s povsem novim električnim športnim terencem, zasnovanim na Mustangu leta 2020.
Dodatni ukrepi za večjo učinkovitost
Posledica Fordove nove strategije bo učinkovitejše in bolj ciljno usmerjeno poslovanje. Med ključnimi dejavnostmi, ki so že v teku, so:
- Proizvodnja v tovarni Ford Aquitaine Industries v Bordeauxu v Franciji, kjer izdelujejo majhne avtomatske menjalnike, se bo zaključila avgusta 2019.
- Začeli so se formalni pogovori med Fordom in njegovim svetom delavcev o prenehanju proizvodnje C-MAX-a in Grand C-MAX-a v tovarni v Saarlouisu v Nemčiji, saj se segment kompaktnih enoprostorcev v Evropi zmanjšuje.
- Ford strateško pregleduje Ford Sollers, skupno podjetje v Rusiji. Ford in partner Sollers PJSC razmišljata o več možnostih za prestrukturiranje Forda Sollers. Odločitev pričakujemo v drugi četrtini leta.
- Ford načrtuje konsolidacijo sedeža v VB in sedeža Ford Credit Europe v tehnološkem centru Ford Dunton v jugovzhodnem Essexu, da bi izboljšali poslovanje in ustvarili tehnološko središče, osredotočeno na stranke. Dejavnosti so odvisne od posvetovanja s sindikati in od lokalnih soglasij.
“Naša nova strategija kolektivnega sodelovanja z vsemi deležniki bo omogočila zagotovitev bolj osredotočene palete v Evropi izdelanih osebnih vozil, skupaj z rastjo v segmentu uvoženih in gospodarskih vozil bo tako naše poslovanje bolj zdravo in donosnejše,” je dodal Armstrong.
Natančnejše podatke o svoji strategiji bo Ford posredoval v prihajajočih mesecih, ko se bodo zaključila formalna pogajanja s partnerji, svetom delavcev in sindikati.