Množični podatki za varnejša mesta

08. decembra 2018

Ford razkriva, kako lahko s pomočjo množičnih podatkov napovemo, kje bi se lahko zgodile prometne nesreče.

Pogosto so določeni deli ceste ali križišč opredeljeni kot problematični za voznike, kolesarje ali pešce, šele po tem, ko se tam zgodijo prometne nesreče.

Ford je izumil način, na katerega bi lahko z uporabo množičnih podatkov, big data, identificirali potencialne lokacije, kjer se bodo, v kolikor ne pride do sprememb, najverjetneje v prihodnosti zgodile prometne nesreče. Za pomoč je Ford Smart Mobility v zadnjem letu analiziral milijon kilometrov vedenjskih vzorcev voznikov in vozil v Londonu.

Sledili so voznim potem v mestu in izpisovali zelo podrobne podatke o vožnji, iz situacij, kot so zaviranje, resnost tega zaviranja in tudi, kje so bile uporabljene opozorilne luči. To je pripomoglo k identificiranju “skorajšnjih nesreč”. Ford je te podatke primerjal z obstoječimi poročili o prometnih nesrečah in ustvaril algoritem, ki določa verjetnost lokacije prihodnjih nesreč.

“Verjamemo, da lahko naši vpogledi koristijo milijonom ljudi. Celo zelo majhne spremembe bi lahko pomenile veliko razliko – morda le umik drevesa, ki prekriva prometni znak – bodisi glede prometnega toka, varnosti v cestnem prometu ali učinkovitosti,” pravi Jon Scott, projektni vodja City Data Solutions, Ford Smart Mobility.

Gre za eno izmed idej, ki so bile predstavljene v Fordovem poročilu o uporabi množičnih podatkov (Ford City Data Report), ki je bil novembra s strani Ford Smart Mobility lansiran na konferenci o prihodnosti prometa Financial Times v LondonuPoročilo, s pomočjo podatkov, pridobljenih in analiziranih s soglasjem udeležencev, podaja ugotovitve na podlagi več kot 15.000 dni uporabe vozil iz 160 povezanih dostavnih vozil v mestu. Flota kombijev je naredila več kot milijon kilometrov, kar je 20-kratni obseg Zemlje in dostavila več kot 500 milijonov podatkovnih točk.

Ford se je zavezal k zagotavljanju pametnih vozil za pameten svet in vsako vozilo v študiji je bilo opremljeno s preprosto napravo, ki je beležila podatke o poti in jih pošiljala v oblak za analizo. Strokovnjaki iz Fordove skupine Global Data Insight and Analytics so jih lahko analizirali prek interaktivne nadzorne plošče. Tehnologijo lahko implementiramo v vsako cestno okolje, ne le v mestih.

Poročilo je preučevalo tudi druge priložnosti, kot na primer, kako bi lahko zgodnejši časovni razpored dostavnih kombijev še pred prometnimi konicami koristil vsem udeležencem v prometu in kako bi uporaba podatkov o poti lahko pripomogla k določitvi najboljših lokacij polnilnih mest za električna vozila.

“Poročilo Ford City Data je predstavitev tega, kar lahko pri Fordu naredimo s povezovanjem podatkov iz vozil, pametno infrastrukturo in naših analitičnih sposobnosti. K sodelovanju pozivamo tudi druga mesta, da skupaj razrešimo probleme, s katerimi lahko postanejo še boljši kraj za življenje in delo,” je povedala Sarah-Jayne Williams, direktorica Ford Smart Mobility, Ford Europe.

Ford razume, da je vsaka rešitev, ki temelji na uporabi podatkov, odvisna od pripravljenosti voznikov za deljenje svojih podatkov, toda verjamejo, da bodo kupci bolj odprti do takšnega sodelovanja, kadar lahko v njem prepoznajo jasno korist.

Za celotno poročilo, vključno z vizualizacijami animiranih podatkov, metodologijo in video intervjuji z raziskovalci, obiščite citydatareport.fordmedia.eu.