Povsem novi Ford Focus uporabnikom omogoča samozavestno in brezskrbno vožnjo v vseh scenarijih, saj nudi obsežno paleto dovršenih tehnologij za pomoč vozniku in izjemne razvojne inovacije.
Focus je letos kot eden prvih modelov osvojil najvišjo oceno s petimi zvezdicami Euro NCAP v skladu z novimi, zahtevnejšimi in strožjimi preskusnimi protokoli.
Poleg tega so v organizaciji Euro NCAP pred kratkim pohvalili tehnologije, zaradi katerih je vozna izkušnja s Focusom udobnejša in manj zahtevna. Voznikom pa pomagajo, da se izognejo nezgodam; če se nezgodi ni možno izogniti, ublažijo posledice trčenja.
Pri razvoju Ford Focusa
so za dodatno izboljšanje varnosti uporabili tudi Fordov novi, 15,5 milijona evrov vredni laboratorij za preskusna trčenja s posebnimi sanmi v Kölnu v Nemčiji. Tja je pred tednom dni odpotoval tudi Fordov ambasador smučar Rok Perko, da se na lastne oči prepriča, kaj zmorejo tehnologije v novem Fordu Focusu.
“Vpliv Forda v Kölnu je neverjeten, vidi se, da skoraj celo mesto diha za Ford. Nov objekt, ki so ga zgradili, je velik skoraj toliko kot cela Ljubljana, v njem pa je zaposlenih približno 40.000 ljudi! Videl in slišal sem veliko stvari, o katerih se mi do sedaj ni niti sanjalo. Recimo to, da za razvoj vsakega modela avtomobila na “crash” testu razbijejo približno 100 avtomobilov ali da lutke, uporabljene v poskusih, stanejo tudi do 250.000 dolarjev … Predvsem so me navdušili vsi ti podatki, ki dajo drugačno in boljšo predstavo o tem, koliko truda in finančnih sredstev je vloženih v razvoj avtomobila. Z eno besedo: nenormalno.” – Rok Perko
“Za nas je najpomembnejša varnost naših strank in pri Fordu smo prepričani, da je izdelava pametnih avtov s tehnologijami, s katerimi se vozniki lažje izognejo tveganim situacijam, prav tako pomembna kot razvoj močnih avtov, v katerih bodo potniki varni tudi v primeru nezgode,” je povedal Helmut Reder, direktor globalne linije modelov segmentov B in C pri Fordu Evropa.
Nove testne sani izboljšajo varnost v primeru trčenja
Povsem novi Focus je prvi Fordov model, pri katerem so za optimizacijo uporabili laboratorij za preskusna trčenja s posebnimi sanmi v Fordovem tehničnem centru v Merkenichu.
15,5 milijona evrov vreden laboratorij so dokončali v začetku leta 2018. Fordovim inženirjem omogoča prefinjeno nastavitev ter večjo natančnost in prilagodljivost sistemov in zadrževanje potnikov v vozilih, kar izboljša varnost potnikov.
Laboratorij omogoča do štiri preskusna trčenja na dan. Pri tem uporablja hidravlični pogonski sistem, ki na karoserijo vozila deluje s silo, enakovredno 250 tonam, kar reproducira pospešek, ustrezen 80-kratniku sile težnosti, podobno kot pri dejanskih trčenjih.
Kamere zabeležijo do 1000 sličic na sekundo
Zato lahko inženirji nadvse skrbno preverijo časovno usklajenost varnostnih blazin in priprav za zadrževanje potnikov na sedežih. Najnovejša generacija preskusnih lutk zagotavlja podatke s 70 izjemno občutljivimi senzorji na ključnih anatomskih mestih. Vključno z do 15 merilniki pospeška samo v glavi.
“Preskusna trčenja polnega obsega zagotavljajo pravo bogastvo informacij, a zahtevajo obsežne priprave. Virtualna preskusna trčenja so hitra, a niso tako zanesljiva kot ‘prava stvar’. Naše nove testne sani premostijo razliko med dejanskim in virtualnim svetom, da lahko hitreje zagotovimo izboljšave, ki zagotavljajo varnejša vozila,” je povedal Stephan Knack, vodja Fordovega testnega laboratorija v Kölnu. “Testne sani bodo imele ključno vlogo pri izboljšanju varnosti vseh Fordovih osebnih in gospodarskih vozil, razvitih v Evropi.”
e oči z razdalje 4 metrov vidiš, kako se avto pri 50 km/h zaleti direktno v steno. Prav tako je nekaj posebnega Fordov Sled test, pri katerem se avto izstreli na saneh pri sili 2,5 MN. Spoznali smo tudi vse varnostne sisteme pri novem Focusu in kako super funkcionirajo. Zares se počutiš, kot da avto 70 % stvari dela sam.” – Rok Perko
Funkcije za aktivno in pasivno varnost
Povsem novi Ford Focus uvaja širšo paleto tehnologij za pomoč vozniku kot kateri koli Fordov model doslej. Njihovo delovanje omogočajo trije radarji, dve kameri in 12 ultrazvočnih senzorjev. Tako je vožnja še bolj udobna, manj zahtevna in stresna ter zagotovo varnejša. Obenem potnike v primeru nezgode varujeta napredna struktura karoserije in varnostna celica. Ta je izdelana iz jekla z ultra-visoko čvrstostjo.
Med možnostmi, ki vozniku pomagajo, da ostane osredotočen na vožnjo, so:
- Prilagodljiv tempomat s funkcijo Stop & Go, prepoznavanje prometnih znakov z omejitvijo hitrosti in usmerjanje v sredino voznega pasu za lahkotno vožnjo v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem.
- Fordov sistem prilagodljivih sprednjih žarometov z novima funkcijama za osvetlitev ovinkov s predvidevanjem in osvetlitev na osnovi prometnih znakov, ki delujeta s pomočjo kamere in s spremljanjem ovinkov in prometnih znakov prvič v avtomobilski panogi zagotavljata boljšo vidljivost z vnaprejšnjo prilagoditvijo vzorca svetlobnega snopa žarometov.
- Prvi projekcijski zaslon v Fordovem modelu v Evropi vozniku pomaga, da s pogledom ves čas spremlja promet pred sabo, saj uporabne informacije projicira v njegovem vidnem polju.
V organizaciji Euro NCAP so po testiranjih povsem novega Focusa v prvi polovici letošnjega leta pohvalili dobro ravnovesje med podporo vozniku in zagotavljanjem občutka popolnega nadzora nad vozilom. Obenem je zelo majhno tveganje za preveliko odvisnost voznika od tehnologij. Te so preproste in intuitivne za uporabo, kot se je izkazalo na prvem ocenjevanju možnosti za avtomatizirano vožnjo v Nemčiji.
Med funkcijami, ki vozniku pomagajo, da se izogne trčenju ali zmanjšajo posledice trčenja, so:
- Fordova pomoč za preprečevanje trka z zaznavanjem pešcev in kolesarjev. Ta na cesti ali ob njej zazna osebe, za katere obstaja verjetnost, da bodo prekrižale pot vozila. Če preti nevarnost nezgode in se voznik ne odzove na opozorila, sistem samodejno zavira.
- Pomoč krmiljenja pri izogibanju oviri uporablja radar in kamero. Na cesti pred vozilom zazna počasnejše ali mirujoče avtomobile ter s podporo krmiljenja vozniku omogoči, da jih obvozi, če bi bilo trčenje sicer neizogibno.
- Opozarjanje na napačno smer vožnje, ki bo najprej na voljo uporabnikom v Nemčiji, Avstriji in Švici. Uporablja na vetrobranskem steklu nameščeno kamero in informacije navigacijskega sistema v vozilu. Z zvočnimi signali in prikazi opozori, če mimo znakov za prepovedano smer zapelje na privoz na avtocesto.
- Fordov sistem za nadzor mrtvih kotov z opozarjanjem na prečni promet za vozilom voznika pri vzvratni vožnji iz parkirnega mesta opozori na vozila, ki se mu bližajo iz ene ali druge smeri. Sedaj lahko prvič s samodejnim zaviranjem prepreči trčenje ali zmanjša njegove posledice, če se voznik ne odzove na opozorila.
Med funkcijami, ki so zasnovane za izboljšanje varnosti potnikov v primeru nezgode, so:
- Zaviranje po trčenju, ki pomaga zmanjšati posledice morebitnega sekundarnega trčenja. V ta namen zagotovi zmeren zavorni tlak po zaznanem prvotnem trčenju. Upočasnitev vozila lahko zmanjša obseg poškodb potnikov in nadaljnje škode na vozilu.
- Za 40 odstotkov boljša zaščita pred obremenitvijo v primeru čelnega trčenja kot pri predhodniku. Tu znatno prispeva struktura karoserije, saj je kar 33 odstotkov karoserije izdelane iz ultra-čvrstega in s stiskanjem ojačenega borovega jekla.
- Klic v sili eCall za modele Focusa z vgrajenim modemom FordPass. Ta v primeru resnejšega trčenja samodejno pokliče reševalne službe. Tako potnikom omogoča, da se s pritiskom na gumb SOS na stropni konzoli neposredno povežejo s klicnim centrom za pomoč v sili.
- Čelni varnostni blazini za voznika in sovoznika, sprednji stranski varnostni blazini in stranske varnostne zavese za zaščito potnikov na sprednjih in zadnjih sedežih.
Euro NCAP je Focusu podelil visoko oceno tako za zaščito odraslih potnikov kot za zaščito otrok v vozilu. Preskusna trčenja s ponazoritvijo bočnega trčenja med dvema voziloma pa so Focusu zagotovila najvišje možno število točk, kar je prispevalo k skupni oceni s petimi zvezdicami.
Focus premierno uvaja tudi poseben, ‘doma’ razvit sistem za nadzor stabilnosti, ki zagotavlja večjo varnost na cesti, zavorne razdalje pri ustavljanju od hitrosti 100 km/h do mirovanja pa so v primerjavi s predhodnikom krajše za do en meter, k čemur pripomore tudi novi električni zavorni ojačevalnik za izbrane modele, saj hitreje zagotovi zavorni tlak.
“Focus se je zares izkazal kot nekaj več, ima lastnosti velikih avtov zapakirane v malega. Nenazadnje ima vseh 5 zvezdic za varnost in se je postavil ob bok vsem večjim in tehnološko dovršenim vozilom iz premium razredov. Dogodek je bil super in tudi kar se mene tiče dobi 5 zvezdic. Užival sem, vesel in zadovoljen sem, da sem bil lahko del tega.” – Rok Perko
Povsem novi Focus je v Evropi naprodaj kot petvratna kombilimuzina in karavan, na nekaterih trgih pa tudi v izvedbi s štirimi vrati. Kupci lahko izbirajo v pestri paleti različic od elegantnega Focusa Trend in Titanium do športne različice Focus ST-Line in prestižnega Focusa Vignale. V drugi polovici leta bo prvič na voljo tudi ‘crossover’ Focus Active.
Več o novem Fordovem Focusu >