Neodvisna organizacija za preskusna trčenja Euro NCAP je po prvem ocenjevanju avtomatizirane vožnje, ki ga je v Penzingu v Nemčiji priredila zveza avtomobilskih klubov ADAC, pohvalila dovršene tehnologije, zasnovane za še bolj udobno, manj zahtevno in varnejšo vozno izkušnjo s povsem novim Fordom Focusom.
Ford Focus, ki je letos osvojil najvišjo oceno s petimi zvezdicami Euro NCAP, je prejel priznanje organizacije v sklopu nove pobude, s katero želijo uporabnikom zagotoviti boljše razumevanje prednosti naprednih tehnologij za pomoč vozniku.
Focus je bil za testiranje izbran po uvedbi širše palete naprednih asistenčnih sistemov od vseh drugih Fordovih modelov doslej, njihovo delovanje pa omogočajo trije radarji, dve kameri in 12 ultrazvočnih senzorjev. Tehnologije Ford Co-Pilot360 izboljšajo zaščito, vožnjo in parkiranje.
V organizaciji Euro NCAP so preverili delovanje prilagodljivega tempomata s funkcijo Stop & Go, prepoznavanja prometnih znakov z omejitvijo hitrosti in usmerjanja v sredino voznega pasu, ki so na voljo s Focusom. Naštete tehnologije pomagajo ohranjati primerno razdaljo do vozila pred sabo, zmanjšajo stres na dolgih potovanjih z ohranjanjem vožnje v sredini voznega pasu in skrbijo za upoštevanje predpisane hitrosti s prilagajanjem hitrosti vozila glede na zaznane znake s hitrostnimi omejitvami ob cesti in nad njo ter z uporabo informacij vgrajenega navigacijskega sistema.
“Ključni izziv je razvoj sistemov, ki voznika obveščajo o vseh situacijah in mu zagotavljajo občutek popolnega nadzora. V povsem novem Focusu imate ob sebi ‘kopilota’, ki vam stoji ob strani v vsaki situaciji, a nikoli ne ‘krade’ vaše pozornosti pri trenutnem opravilu,” je povedal Thomas Lukaszewicz, vodja oddelka za avtomatizirano vožnjo pri Fordu Evropa, ki je sodeloval na strokovni razpravi v sklopu dogodka.
Pri ocenjevanju avtomatizirane vožnje izvedeni testi so vključevali preverjanje odziva vozila pri bližanju počasnejšim, mirujočim in zavirajočim vozilom ter odziva na vključevanje vozil v promet ali izločanje iz njega. Prav tako so preverili podporo krmiljenja in usmerjanje nazaj v sredino voznega pasu pri izogibanju oviri na cesti ter podporo krmiljenja in usmerjanje nazaj v sredino voznega pasu pri vožnji skozi ovinek v obliki črke S.
Pri povsem novem Fordu Focusu so pohvalili dobro ravnovesje med podporo vozniku in zagotavljanjem občutka popolnega nadzora nad vozilom, obenem pa je zelo majhno tveganje za preveliko odvisnost voznika od tehnologij.
V organizaciji Euro NCAP so ovrednotili tudi učinkovitost predstavitve zmogljivosti sistemov in vloge voznika med posegom v navodilih za uporabo, Focusove tehnologije za pomoč vozniku pa so pohvalili kot preproste in intuitivne za uporabo.
“Ford Focus prinaša zelo uravnotežen paket tehnologij za pomoč vozniku, ki lahko zagotovijo več varnosti na potovanjih in obenem pomagajo, da ostane voznik zbran in pripravljen na ustrezno ukrepanje v sili,” je povedal Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP.
Več o novem Focusu >
Med drugimi dovršenimi tehnologijami za pomoč vozniku povsem novega Focusa so:
- Pomoč krmiljenja pri izogibanju, ki uporablja radar in kamero, da na cesti pred vozilom zazna počasnejše ali mirujoče avtomobile ter s podporo krmiljenja vozniku omogoči, da jih obvozi, če bi bilo trčenje sicer neizogibno.
- Pomoč pri preprečevanju trčenja z zaznavanjem pešcev in kolesarjev, ki lahko na cesti ali ob njej zazna osebe, za katere obstaja verjetnost, da bodo prekrižale pot vozila. Če preti nevarnost nezgode in se voznik ne odzove na opozorila, sistem, ki zdaj zaznava tudi kolesarje in s pomočjo svetlobe žarometov deluje tudi ponoči, samodejno zavira.
- Fordov sistem prilagodljivih sprednjih žarometov s funkcijama za osvetlitev ovinkov s predvidevanjem in osvetlitvijo na osnovi prometnih znakov, ki vnaprej prilagodita svetlobni snop žarometov za maksimalno vidljivost pred vstopom v ovinek, križišče ali krožišče.
Povsem novi Focus je v Evropi naprodaj kot petvratna kombilimuzina in karavan, na nekaterih trgih pa tudi v izvedbi s štirimi vrati. Kupci lahko izbirajo v pestri paleti različic od elegantnega Focusa Trend in Titanium do športne različice Focus ST-Line in prestižnega Focusa Vignale. V drugi polovici leta bo prvič na voljo tudi ‘crossover’ Focus Active.