Predstavljajte si voznika dirkalnega avtomobila med dirko, kako preprijema volan, gleda proti cilju, prehiteva nasprotnike na progi … Opazili boste, da je fokusiran, odločen in v popolnem nadzoru nad svojo usodo.
Ford Performance si želi, da vsak voznik enako občuti vožnjo in življenje, naj bo to raztresen študent, delaven poslovnež ali zaposlena mama. Preučevali smo, kako vozniki dirkalnih avtov pristopajo k vozni izkušnji v upanju, da določimo način za vsakega voznika avtomobila, kako drugače razumeti vožnjo, da bo ta izboljšala njihovo razpoloženje, zmanjšala stres in da bodo pri vožnji našli zadovoljstvo vsakič, ko poprimejo za volan.
Poizkusu lahko rečemo hitrostna terapija. Ideja se je začela s skupnim raziskovalnim projektom med našo podružnico za avtošporte, UNIT9, GTB in londonski King’s College. Ekipa je želela raziskati učinke vožnje visoko zmogljivih dirkalnih avtomobilov na možgane.
Hipoteza ekipe je bila, da imajo profesionalni vozniki dirkalnih avtomobilov edinstveno sposobnost, da uporabljajo svoje misli za nadzor nad izrednim stresom in izzivi, ki se pojavljajo v njihovem okolju, torej za volanom. Uporabili so relativno preprosta orodja, kot je mentalna priprava za boljši nastop na progi. Namreč, kot se je že večkrat izkazalo, se dirke zmagujejo in izgubljajo v glavi.
Kaj se dogaja v glavah poklicnih voznikov?
Ford Performance je z raziskavo naredil še korak naprej. Skupaj z UNIT9, GTB, King’s College London, OATH in Mindshare smo naredili eksperimentalno raziskavo, v kateri smo s pomočjo merjenja možganske električne aktivnosti (EEG) preučili dogajanje v glavah poklicnih voznikov.
Sodelujoči profesionalni vozniki so raziskovalcem najprej sami pokazali, kako se pripravijo na dirke. V mislih vizualizirajo progo, meditirajo in upočasnjujejo dihanje, odpravijo motnje in se fokusirajo le na nalogo, ki je pred njimi – zmagati dirko na varen in pameten način.
V raziskavi sta sodelovala petkratni zmagovalec FIA World Rally Championship Sebastian Ogier in Andy Priaulx, trikratni zmagovalec FIA World Touring Car Championship. Raziskava na dirkalnem stimulatorju je pokazala, da se njuni možgani med vožnjo z visoko hitrostjo 40 % bolje odzivajo v primerjavi s povprečno osebo in z večjo stopnjo osredotočenosti.
V vzporednem testu je ekipa naročila vsakodnevnim voznikom, naj se na dirkalni stimulator pripravijo z uporabo dihalnih vaj, meditacije in tehnike vizualizacije proge pred njimi. Raziskava je pokazala, da so te priprave zmogljivost voznikov povečale za kar 50 %, na skoraj enako raven kot pri profesionalnih voznikih.
Čuječnost in živeti v trenutku pomaga voznikom na različne načine, kar je pokazala raziskava Ford Performance. Osredotočenost na naloge, ki so neposredno pred tabo, kot je dirkanje po progi, je zagotovilo mentalno usposabljanje, s katerim lahko uspejo najrazličnejši vozniki.
Ekipa Ford Performance trenutno razvija prototipno čelado z vgrajenim EEG, ki bo skeniral in prenašal električne signale iz voznikovih možganov do njegove ekipe. Z uporabo te telemetrije v avtomobilu bomo morda lahko pomagali izboljšati osredotočenost voznika in učinkovitost na progi.
Hitrostna terapija za raztresene
Ukvarjamo se tudi s predpisovanjem hitrostne terapije. Nedavno je bila ekipa Ford Performance na dirkališču s skupino povprečnih voznikov, ki so se borili s stresom ter usklajevanjem družine in dela. Tam so spoznali profesionalne kaskaderske dirkače, kot je Chrystal Hooks.
Z njeno pomočjo in nasveti so izbrani vozniki »skurili« gume in svoj stres skozi simulacijo dirke. Med pospeševanjem po stezi in driftanjem so morali vozniki pozabiti na svoj vsakdanji stres in se osredotočiti na stezo, kar jim je narisalo nasmeh na obraz.
Priprava na vožnjo v pravem mentalnem stanju, tako pri vsakodnevni vožnji avtomobila, kot pri bolj zmogljivih vozilih, je pravi način za izboljšanje telesnega in duševnega zdravja osebe za volanom. Z uporabo hitrostne terapije smo pokazali, kako odlično vozilo in pozornost voznika prispevata k njegovemu dobremu počutju navznotraj in na zunaj.
Izviren prispevek v angleškem jeziku je dostopen TUKAJ.