To je moje življenje, ne znam početi nič drugega

23. avgusta 2018

M-sport je zgodba o navdušencu nad relijem. Zgodba o Malcolmu Wilsonu, njegovi družini in njegovi ljubezni do dirkanja, večinoma s Fordovimi reli dirkalniki. Na letošnjem reliju za SP na Finskem smo se prepričali, da lahko tudi družinsko podjetje na najvišji ravni dirkanja konkurira tovarniškim ekipam.

To je moje življenje, ne znam početi nič drugega

Malcolm Wilson ima za seboj že več kot 40 let izkušenj na najvišji ravni dirkanja v reliju. Izkušnje je najprej pridobil kot dirkač, nato še kot podjetnik.

Podjetje, ki se je prvotno imenovalo Malcolm Wilson Motorsport, danes pa ga po vsem svetu poznajo kot M-sport, je ustanovil v Cumbrii v severo-zahodni Angliji. V vseh teh letih je zgradil močno zavezništvo s Fordom in si predlani zagotovil pogodbo z zvezdnikom svetovnega relija in danes petkratnim svetovnim prvakom v razredu WRC Sebastienom Ogierjem, s katerim je lani kronal svoje delo v motošportu z dvojnim naslovom svetovnega reli prvaka v razredu WRC. Med vozniki in konstruktorji.

To je moje življenje, ne znam početi nič drugega

Pod vodstvom Malcolma Wilsona, ki je še kot dirkač v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja dvakrat zmagal v nacionalnem prvenstvu, dirkaško kariero pa leta 1994 kronal z naslovom britanskega reli prvaka, je bil kasneje tudi glavni Fordov testni voznik. M-Sport je spremenil v zaščitni znak relija in sinonim za Fordovo tekmovanje v reliju na najvišjem nivoju.
To je moje življenje, ne znam početi nič drugega

Sinonim za reli

M-Sport je danes avto dirkaška ekipa s sedežem tam, kjer je bilo podjetje ustanovljeno, v Dovenby Hallu blizu Cockermoutha, v pokrajini Cumbria v Angliji v neposredni bližini idiličnega jezera. Malcolm je podjetje ustanovil davnega leta 1979. Njegova desna roka je bila kar žena Eline, kasneje pa še njun sin Matthew, ki mu je bilo dirkanje položeno v zibelko.

To je moje življenje, ne znam početi nič drugega

“Tu sem se rodil in odraščal, zato sem zelo ponosen, da sem tukaj zasnoval ekipo,“ vedno poudarja Anglež, ki je s svojim podjetjem v osemdesetih letih prejšnjega stoletja postopoma povečeval svoj vpliv v reliju na najvišji ravni, da bi že v zgodnjih devetdesetih letih s slavnimi Fordovimi dirkalniki Ford Escort RS Cosworth s pogonom na zadnji par koles legendarni Finec Ari Vatanen osvojil naslov svetovnega prvaka (1981).

To je moje življenje, ne znam početi nič drugega

Zaradi tega in vseh nadaljnjih uspehov danes M-Sport velja za promotorja dirkaškega reli športa po vsem svetu in eno največjih, če ne največjo zasebno dirkaško ekipo, ki se v svetovnem reli prvenstvu na najvišji ravni (WRC) kosa med drugim tudi z največjo tovarno avtomobilov na svetu (Toyoto), ki je v reli vložila milijonske vsote denarja.

Tudi majhna ekipa zmore zmagovati

Leto 1996 je bilo morda prelomno za Wilsona in njegovo podjetje, saj je sklenil zavezništvo s Fordom. Od tega leta je pripravil in vodil uradne avtomobile Forda World Rally Team na svetovnem prvenstvu v reliju. Takrat slavne nove izpeljanke ford escort WRC. Začetek WRC sezone leta 1997 je videl tudi spremembo imena v M-Sport. Zmage v Grčiji in Indoneziji so vero v majhno ekipo nagradile, nadaljevale pa so se tudi na prvenstvu proizvajalcev.

To je moje življenje, ne znam početi nič drugega

Do sredine leta 1998 je Ford izbral M-Sport kot pomočnika pri razvoju in izdelavi novega dirkalnika ford focus WRC. Nov avtomobil se je leta 1999 pojavil z novim voznikom – legendo relija Colinom McRaejem. Svetovni tisk je po zmagi na reliju v Keniji in nato še po Portugalskem, ko je McRae dosegel svojo prvo in drugo zmago WRC, na široko pisal o M-Sport.

To je moje življenje, ne znam početi nič drugega

S selitvijo v nove prostore se je M-Sport hitro razširil in zaposloval več kot 170 ljudi. Eden vrhuncev, ne samo za M-sport, ampak tudi Ford, je sledil leta 2006, ko se je Ford prvič v 25 letih tekmovanja veselil zmage na najvišji ravni med konstruktorji, uspeh pa je ponovil še leto kasneje. V ekipi sta bila za volanom ford focusa RS WRC voznika slavni Marcus Grönholm in Mikko Hirvonen.

Ford se je s tovarniško ekipo kasneje umaknil iz svetovnega prvenstva, a ostal kot tehnični partner zvest M-sportu, ki mu je najnovejši dirkalnik, zadnjo generacijo WRC fieste zaupal, še pred javnostjo. Z lastnimi napori in finančnimi vložki, predvsem pa z bogatim znanjem v razvoju in predelavi dirkalnikov, so fiesto WRC uspeli obdržati konkurenčno za boj za najvišja mesta.

M-Sport živi od razvoja in izdelave dirkalnikov, ne zgolj za SP v reliju, tudi na primer za Rallycross Supercars. Zaslužek prinaša predvsem razred R5, kjer je fordova fiesta eden glavnih avtomobilov. Če fiesta za prvenstvo WRC stane okoli 900 tisoč evrov, fiesta za razred R5 stane četrt milijona evrov. Od leta 2012 jim je uspelo izdelati že več kot 200 fiest R5, kar je vzrok, da je Wilsonovo zasebno moštvo tako spoštovano in uspešno tudi v primerjavi s tovarniškimi ekipami.

To je moje življenje, ne znam početi nič drugega

Potem, ko se je Volkswagen umaknil iz WRC, je Wilson uspel v ekipo celo privabiti zvezdnika Sebastiena Ogierja, ki je v ford fiesti RS WRC leta 2017 osvojil svoj peti naslov svetovnega prvaka, tudi letos pa ostaja v igri za ponovitev dosežka.

“To je moje življenje, ne znam početi nič drugega,“ je v enem izmed intervjujev poudaril Wilson. In gre mu odlično.

Vir: Zurnal24.si