Novi Ford Focus: zdaj najboljši v ‘golfovem’ razredu?

19. julija 2018

[Siol.net]

Ford s Focusom je ena od glavnih avtomobilskih novosti leta. Avtomobil prepriča z vozno dinamiko, razponom ponudbe in tudi prostornostjo. Večino focusov bo poganjal bencinski motor, v Slovenijo pa avtomobil prihaja septembra. Zadovoljivo opremljene različice bodo predvidoma stale od 23 do 25 tisoč evrov.

Že vse od zadnje Opel Astre in Hyundaia i30 v klasičnem spodnjem srednjem razredu nismo spoznali novega avtomobila. V času poplave kompaktnih športnih terencev in crossoverjev je bilo zato na cestah v južni Franciji zanimivo spoznati novo generacijo Forda Focusa, ki velja za enega od stebrov tega razreda.

Ta vsaj v Sloveniji še ohranja svoj prodajni obseg in je vsaj uradno drugi najbolje prodajani avtomobilski razred v Sloveniji. Ford s Focusom v njegovi četrti generaciji v tradicionalno ‘golfov’ razred prinaša nov veter in se postavlja zelo visoko. Zasluženo?

Ocena:

Ford focus je z novo generacijo postal boljši v vseh pogledih. Čeprav je zunanje dimenzije spremenil le malenkostno (nekaj več medosne razdalje), so s preureditvijo notranjosti pridobili na prostoru. Največji adut focusa ostaja vozna dinamika, saj je avto na cesti prepričljiv v zelo raznovrstnih razmerah in načinih vožnje. Dobro ugodi tako apetitom po dinamični kot tudi udobni vožnji. Z bogato varnostno opremo je pričakovano dobil pet zvezdic na testu Euro NCAP. V avtomobilu pogrešamo digitalne merilnike (pri tekmecih so že zelo poceni) in projekcijo HUD na vetrobransko steklo. V Franciji nas je prepričal 1,5-litrski bencinski motor. V primerjavi s tekmeci se focus trenutno lahko postavi tudi na sam vrh razreda, kjer pa drugi proizvajalci tudi pripravljajo svoje odgovore na novi Fordov izziv. Med največjimi izzivi v Sloveniji (od septembra naprej) bo za focusa predvsem njegova cena, ki trenutno še ni natančno določena.

Poglej video >>

V sam vrh ga postavlja celovitost avtomobilskega paketa

Po prvi vožnji novega Focusa si upamo trditi, da je gledano v celoti postavil novo odskočno desko v tem sicer zelo kakovostnem razredu. Razlike med vodilnimi modeli so dejansko majhne in povprečen kupec med njimi le težko povleče jasno ločilno črto.

Zato prednost Focusa danes vidimo ne toliko v posameznih sistemih in rešitvah, temveč predvsem v zelo vsestranskem avtomobilskem paketu. In če bo ob prihodu v Slovenijo (predvidoma septembra) zanj prava in konkurenčna tudi cena (iz vidika višjih cen nove Fieste), bi bil lahko avtomobil zelo uspešen.

Kdaj prihaja focus v Slovenijo, koliko bo stal in katere bodo najbolj priljubljene različice?

Ford je prve primerke novega focusa sicer že pripeljal v Ljubljano, uradna prodaja pa se bo predvidoma začela septembra. Takrat bodo znane tudi cene avtomobila, ki bo predvidoma z opremo ST line ali titanium stal od 23 do 25 tisoč evri. Osnovna različica bo dosegljiva za okrog 16 tisoč evrov.

Po predvidevanjih uvoznika bo različica active, ki sicer na trg prihaja nekoliko pozneje (natančen datum še ni znan), predstavljala 20 odstotkov celotne prodaje focusa. Kar okrog 70 odstotkov prodanih avtomobilov tega razreda v Sloveniji že poganja bencinski motor in zato gre tudi pri focusu pričakovati večje povpraševanje po bencinskih različicah. Doplačilo za samodejni menjalnik bo predvidoma od 1.500 do dva tisoč evrov.

Prej vozno mehkejši kot trd, a natančnost in užitki med ovinki na zelo visoki ravni

Povprečen kupec Focusa si prav gotovo želi tu in tam bolj napadalno odpeljati ovinke. Tega pa ne počne vsak dan in takrat bolj v ospredje prihaja omenjeno udobje.

Povratne informacije prek volana so dobre, volan pa je celo nekoliko mehkejši kot pri predhodniku. V različici ST line je podvozje znižano za en centimeter, a to na udobje med vožnjo ne vpliva drastično. V različici vignale je Focus bolj udoben in uglajen in bo lahko posegal tudi za kupci osnovnejših različic Mondea. Zanimivo bo v prihodnje preizkusiti tudi Focusa active, ki ima v primerjavi s klasičnim tri centimetre višje podvozje in z zaščitami karoserije ter blatnikov deluje bolj robustno in tudi crossover trendovsko.

Avtomobil ima sicer tri osnovne programe vožnje, za doplačilo pa je mogoče dobiti tudi elektronski aktivni nadzor nad podvozjem.

Preberi celoten prispevek >

Vir: Siol.net