Mesto Essex v Veliki Britaniji ni niti približno na poti od Angleseya do Devona. Pravzaprav gre za več kot 400 km dolgo pot, ki vključuje cesti M1 in večino M25, ki veljata za dve najbolj preobremenjeni cesti v Veliki Britaniji. Ceste, zaradi katerih si želim kričati v blazino, medtem ko v roki držim najljubšo otroško igračo. Lahko bi goljufal ali »pozabil« in kar peljal naravnost, toda prevlada poštenost (in nekaj ostrih besed mojega šefa), tako da po dolgi in nič kaj zanimivi vožnji naša mala kolona po urniku prispe na cilj. Pripravljena na srečanje s Fiesto ST in starejšimi člani njene družine.
Nahajamo se v Dagenhamu, v najglobljem, najtemnejšem delu Essexa. Ford tukaj posluje že od tridesetih let. Danes tu izdelujejo dizelske motorje – več milijonov na leto – a do leta 2002 so izza teh tovarniških vrat prihajale Fieste (in še marsikaj drugega). Čeprav je tovarna trenutno le senca sebe iz preteklosti, vse skupaj spominja na to, kakšna industrijska sila je bil Ford v Veliki Britaniji do sedemdesetih. Vendar svoje skrivnosti še vedno ohranja.
Daleč najbolj varovan je obstoj tega prostora, zbirka dediščine, neopazna tovarniška hala na robu skoraj 18-hektarske posesti, ki skriva vsebino, ki ji preprosto ne bi verjeli.
Tukaj se ST namesti med cenjeno zbirko starih Fordov, pri kateri se ti zasvetijo oči. Ko prenehamo buljiti v čudovitega Mustanga GT390 (se spomnite Bullitta?), ’05 GT (prvi, ki je bil uradno uvožen v Veliko Britanijo), prototip RS200 in tako naprej, smo Fordovo ekipo prepričali, da nam pokaže še nekaj Fiest: ’89 MkII XR2 in ’06 ST, ki so jih parkirali ob novem avtomobilu.
V tem trenutku bi si zlahka nadel starinska očala in poetično razpravljal o tem, kako čudovite in hitre so bile te stare Fieste in resnično, bile so. Toda nobena od njih ni bila vodilna v svojem razredu. Fiesta ’06 – prva Fiesta ST – je imela dobro podvozje in močan 2.0-litrski, naravno impulzni motor, vendar je bila zasenčena s strani hitrih Cliov. XR2 se je sicer lahko primerjala z Golfom 205 GTI, ampak ji to ni naredilo nobene usluge. Oba sta bila zabavna avtomobila, dobro sprejeta v svojem obdobju, toda po našem mnenju je Ford šele pri odhajajočem ST zares našel svoj smisel za hitre Fieste. Kar je Tom Ford ugotovil šele pred kratkim.
Stara vozila so varno odpeljali, poslovili smo se od Essexa in se odpravili čez Dartford Crossing v Kent, nato čez spodnji del M25, ki nam je služil kot počasna frača, preden smo se izstrelili na M3. Fiesta je kar požirala kilometre. Drži, ko se površina ceste poslabša, še vedno čutimo tresljaje, toda cestni, vetrni in vzmetni hrup je dobro zadušen. Po še enem postanku za dotok goriva – do sedaj smo porabili sedem rezervoarjev za več kot 2500 km – se namestimo in začnemo pot proti zahodu. Že po treh kilometrih slišim, kako se hitro približuje nekaj izjemno glasnega. Pogledam v vzvratno ogledalo, ravno v pravšnjem trenutku, da ujamem pogled na Golfa, ki ga vozi fotograf Mark. Zapelje ob mene. Njegov voznik mi izgleda znano …
Več si lahko preberete v prispevku na strani topgear.com v angleškem jeziku >
Vir: topgear.com
Te o novi Ford Fiesti ST zanima še več. Klikni.
Bi rad novo Ford Fiesto zapeljal tudi sam? Prijavi se na testno vožnjo.