Vozniki v številnih evropskih regijah se soočajo s ‘krizo udarnih jam’, ki so letos na nekaterih področjih še hujše zaradi ‘pošasti z vzhoda’ – polarne zračne mase s hudim mrazom, zaradi katerega so se načeta cestišča še bolj ‘razcvetela’.
V lanskem letu so v povprečju v Angliji in Walesu vsakih 21 sekund popravili eno udarno jamo.* V Italiji se je mesto Rim zavezalo, da bo v enem mesecu ‘zalilo’ 50.000 udarnih jam, državni tožilec pa je uvedel preiskavo stanja na mestnih cestah.** V Kölnu v Nemčiji poročajo o več kot 6000 udarnih jamah, ki so posledica letošnje izjemno mrzle zime.***
Neprijetna vožnja pa ni edina posledica razritih cest: neusmiljeni udarci v številne luknje na cesti lahko poškodujejo platišča, pnevmatike in vzmetenje vozila, voznike pa čakajo zajetni računi za popravilo.
Ford voznikom povsem novega Forda Focusa pomaga omejiti vpliv poškodovanih cest z uvedbo inovativne tehnologije za zaznavanje udarnih jam. Sistem zazna, da je kolo zapeljalo v udarno jamo in prilagodi vzmetenje, da kolo ne pade preveč globoko vanjo.
Ker pnevmatika in kolo ne padeta tako globoko, ob nasprotno stran udarne jame ne udarita tako močno. Zadnje vzmetenje se lahko odzove celo hitreje od sprednjega, saj signal sprednjega kolesa opozori zadnje kolo, preden doseže udarno jamo. Vse to se dogaja v delčku sekunde.
“Za preverjanje skrajnih meja vzmetenja naši inženirji iščejo najbolj grobe ceste, a v zadnjem času imam občutek, da grobe ceste iščejo nas,” je povedal Guy Mathot, nadzornik dinamike vozila za model Ford Focus. “Udarne jame so težava, ki zlepa ne bo izginila, a z našo napredno tehnologijo za povsem novega Focusa lahko zmanjšamo njihov učinek.”
Sistem za zaznavanje udarnih jam v povsem novem Focusu je funkcija tehnologije za stalni nadzor blaženja. Ta tehnologija, ki je na voljo za doplačilo, vsaki dve milisekundi preveri stanje vzmetenja, karoserije, krmiljenja in zavor ter prilagodi odziv vzmetenja vozila za kar najbolj uglajeno vožnjo.
Ford razvija sisteme vzmetenja na posebej izdelanih cestah na svojem testnem poligonu v Belgiji, kjer so replike nekaterih cest z najhujšimi udarnimi jamami in drugimi nevarnostmi z vsega sveta. Inženirji izpopolnjujejo sistem tudi s stotinami ur testnih voženj po najrazličnejših evropskih javnih cestah ob spremljanju obremenitev in deformacij z opremo, zelo podobno tisti, s katero seizmologi proučujejo potrese.