Samo vlakec smrti povzroča več vznemirjenja od vožnje v športnem avtomobilu

28. junija 2018

Nove ugotovitve v Fordovem centru za raziskave in inovacije

Raziskovalci v Fordovem centru za raziskave in inovacije v Aachnu so proučili možnosti, kako bi lahko vozila bolje razumela voznikova čustva in se odzivala nanje.

Raziskava, ki je potekala v okviru projekta ADAS&ME, ki ga sofinancira EU, je pokazala, da je vsakodnevna vožnja s športnim avtom najboljši način za občutno izboljšanje dobrega počutja in čustvenega zadovoljstva.

Fordovi strokovnjaki so v raziskavi preverjali, kako bi lahko v vozilo vgrajeni sistemi nekega dne upoštevali naša čustva – pa tudi stopnjo stresa, motenj in utrujenosti – ter poskrbeli za ustrezne napotke in opozorila, v nujnih primerih pa celo prevzeli nadzor nad vozilom.

»Ta študija kaže, da je vožnja s športnim avtom veliko več kot prevoz od točke A do točke B. Lahko je dragocen del vaše vsakdanje rutine za dobro počutje,« je povedal dr. Harry Witchel vodja oddelka za fiziologijo.

Fordovega Focusa RS so predelali v avto vznemirjenja

V sodelovanju z nevroznanstveniki in oblikovalci so raziskavi dali še stvarno obliko s športno vznemirljivim avtom. Forda focusa RS so opremili s prenosnimi napravami in umetno inteligenco za sprotno animacijo voznikovih čustev na zunanjosti avtomobila.

Avtomobil, opremljen s superračunalnikom, ki hitro pretvarja surove podatke in jih raziskovalcem posreduje prek oblaka s številnimi senzorji, ni meril samo srčnega utripa, ampak tudi, kaj se dogaja na voznikovi koži. Z GFR-senzorjem so izmerili prevodnost znoja ter tako spremljali spremembe obremenjenosti in stresa.

Senzorji so pošiljali podatke vmesniku v avtomobilu, ta pa jih je pretvarjal v vidno obliko in projeciral na okna avtomobila. Na oknih vozila so lahko opazovalci tako neposredno spremljali voznikovo osebno izkušnjo prek nameščenih 188 tisoč LED-zaslonov.

Kakšni so bili trenutki vznemirjenja pri drugih dejavnostih

Občutke vznemirjenja so s prostovoljci merili še, ko so ti navijali za svoje najljubše nogometno moštvo, gledali pretresljivo epizodo Igre prestolov, uživali v strastnem poljubu z ljubljeno osebo in ko so se udeležili plesnega tečaja salse.

Samo občasni vrhunci pri vožnji z vlakcem smrti so se uvrstili višje od vznemirljive vožnje v športnem avtomobilu. Izmerjeno povprečno število vznemirljivih trenutkov visoke intenzivnosti na udeleženca je bilo pri vlaku smrti tri, pri vožnji s športnim avtomobilom 2,1, pri nakupovanju 1,7, pri ogledu Igre prestolov ali nogometne tekme 1,5. Ničesar pa niso izmerili pri poljubljanju, plesu salse in večerji.

Naš svet živi, dela, se premika in povezuje na cestah

Predstavljajte si, da se peljete po cesti in vam vozilo, ki vozi pred vami, pošlje opozorilo, da je na cesti ovira, zaradi katere mora ukrepati z nenadnim manevrom – vaše vozilo ima tako možnost, da varno prilagodi svoj položaj. Tudi semaforji ob vaši poti bi vas lahko opozarjali na ustavljen promet, kar bi vam omogočilo pravočasno spremembo poti, reševalna vozila pa bi imela prost dostop do kraja nezgode.

Smo na poti k popolni vožnji

Namen takega merjenja občutkov in razvijanja tehnologij biometričnega razvoja voznikov je razvoj tehnologije, ki bi lahko v prihodnosti povezala voznike in avtomobile na številnih področjih, tudi pri varnosti. Če bo imel voznik zdravstvene težave, bo lahko vozilo s senzorji to zaznalo in mu predlagalo, da se ustavi, ali pa mu prilagodilo razmere za vožnjo. Pri hujših težavah pa bo lahko vozilo varno ustavilo.

Ford je prvi v vrsti pri razvoju umetne inteligence

Ford bo v prihodnjih petih letih z milijardo dolarjev podprl podjetje Argo AI, ki sta ga ustanovila nekdanja vodilna predstavnika Googla in Uberja, ter združil svoje strokovno znanje pri razvoju avtonomnih vozil z njihovim obvladovanjem robotike in hitrega razvoja programske opreme za umetno inteligenco.

V razvoj nove programske platforme za Fordovo povsem avtonomno vozilo, ki je predvideno za leto 2021, so vključeni tako strokovnjaki podjetja Argo AI za robotiko, kot tudi Fordovi in zunanji inženirji.

Ta naložba utrjuje Fordovo vodilno vlogo pri uvedbi avtonomnih vozil na trg v bližnji prihodnosti in zagotavlja tehnologijo, ki bi jo bilo mogoče v prihodnje licenčno ponujati tudi drugim.

Samo vlakec smrti povzroča več vznemirjenja od vožnje v športnem avtomobilu

Strokovnjaki vodilnega podjetja za empatične tehnologije Sensum so porabili 1.400 ur za razvoj tako imenovanega avtomobila vznemirjenja, ki prek sistema za čustveno inteligenco sproti analizira vsak vznemirljiv trenutek, ki ga izkusi voznik.

 

»Odločilni dejavnik prihodnjega desetletja bo avtomatizacija avtomobila, avtonomna vozila pa bodo imela precej večji vpliv na družbo, kot ga je imel Fordov tekoči trak pred sto leti,« je povedal Fordov predsednik in izvršni direktor Mark Fields.

»Smo na prelomni točki uporabe umetne inteligence za različne namene, z uspešno uvedbo avtonomnih vozil pa se bo temeljito spremenil prevoz ljudi in blaga,« je povedal Bryan Salesky, izvršni direktor družbe Argo AI.

Vir: Finance.si