Ko je avto junak – snemanje TV oglasov Ford

05. junija 2018

Snemanje oglasa prenovljenega Ecosporta

BESEDILO Dušan Lukič, FOTO Saša Kapetanovič

Slovenija je zadnje čase zelo priljubljena pri agencijah, ki skrbijo za ustvarjanje televizijskih (in spletnih) oglasov za avtomobile. Tako je mogoče na slovenskih cestah videti precej avtomobilov, ki še niso ali so komajda prišli v prodajo – med njimi so tudi Fordi.

Ekipo, ki je snemala spletni oglas (ja, tako velike in drage produkcije se lotevajo tudi oglasov, ki so namenjeni le uporabi na spletu) za prenovljenega Forda Eco­Sporta, smo našli na Pokljuki, kamor so prišli z Bleda – in jim sledili na Brdo pri Kranju. Zakaj? Tudi zato, ker je šlo za isto produkcijsko ekipo, ki sicer snema segmente za znani oddaji Top Gear in The Grand Tour.

Takšno zasedbo si je prislužil prenovljeni EcoSport, Fordov najmanjši SUV, ki se lahko pohvali z osveženimi zunanjimi potezami, po­hvali pa se lahko tudi z novo tehniko – med drugim novim dizelskim motorjem.

Prvi vtis s snemanja: vse poteka v mešanici vojaške natančnosti in kreativnega nereda. Ko gre za zapore cest, se je treba tega časa drža­ti do minute natančno, zato mora biti ekipa vrhunsko usklajena. Voznik avta, ki nastopa v oglasu (torej ‘precision driver’, ki vozi ‘hero car’), snemalci (tudi tisti z droni), režiser … ekipa se mora dobro razumeti in si pogosto tudi brati misli. Še zlasti zanimivo postane, ko režiser (ali kateri od snemalcev) dobi idejo, ki je malo drugačna od tiste, ki je predvidena v snemalni knjigi – a boljša, ker so razmere na lokaciji pač takšne. Potem je treba v istem času posneti dodatne ali drugačne kadre, spremeniti celotno koreografijo premikanja ekipe.

Za snemanje oglasa je skrbela velika ekipa. V njej so bili tako tujci, ki sicer sodelujejo tudi pri snamanju znanih avtomobilističnih oddaj, kot slovenski člani, vključno z glavnima igralcema. Prizorišča: Ljubljana, Bled, Pokljuka, Brdo pri Kranju …

Ko je avto junak – snemanje TV oglasov Ford

Zadnjo seveda vodi režiser – s pomočjo ne­kaj organizatorjev, ki pazijo, da so ‘hero car’, torej avto, ki je ‘junak’ oglasa, in vsa sprem­ljajoča karavana ob pravem času na pravem mestu, skrbijo za zapore cest in potek dela na lokaciji snemanja –, ki je bil večino časa zaprt na zadnjem sedežu avtomobila, na katerega je bila montirana daljinsko vodena roka s ka­mero, ‘russian arm’. To vodi snemalec poleg njega, hkrati je v avtomobilu vsa potrebna elektronika, da režiser lahko pregleda posnet­ke kamere z drona ali drugih kamer.

Avto je se­veda pobarvan v mat črno barvo, da ni odse­vov na snemanem avtomobilu, ki ga ‘precision driver’ včasih vozi le nekaj centimetrov od sne­malnega avtomobila oziroma roke s kamero – tudi skozi ovinke in pri visoki hitrosti. Tako ni presenetljivo, da to delo večinoma opravljajo nekdanji dirkači (med njimi se najdejo Sloven­ke in Slovenci), v ekipi, ki je snemala oglas za EcoSport, pa to delo opravlja Niall McShea. Leta 2004 je bil svetovni prvak v reliju v ka­tegoriji PWRC (torej za avtomobile skupine N oziroma produkcijske avtomobile), in če bi se v posnetkih Grand Toura in Top Geara videlo vo­znika za volanom, bi ga velikokrat videli na za­slonu.

A njegovo delo je delo v ozadju in pred kamero se znajde le redko – ena od izjem je bila epizoda Top Geara leta 2011, ko je za vola­nom reli specialke nastopil kar kot Stig. Poleg tega občasno vozi snemalna vozila.

»Novi sistem štirikolesnega pogona je odli­čen,« je EcoSport pohvalil McShea. Mali SUV je namreč s prenovo prvič dobil možnost, da kupci namesto pogona spredaj izberejo različico, kjer motor poganja vsa štiri kolesa. A McShea ni ves čas sedel za volanom EcoSporta (pravza­prav dveh, saj ima ekipa s sabo dva popolnoma enaka avtomobila, vključno z enako registrsko tablico). Ko je bilo treba posneti kadre, v katerih nastopata glavni igralec in igralka, je to storila kar slednja.

Živa Pevec je, kot pravi McShea, delo ekipe močno olajšala, saj je tovrstne kadre od­vozila sama, a enako dobro, kot bi to storil ‘pre­cision driver’. McShea se je tako lahko le s kavo v roki zaklepetal v pogovor z nami med množico opreme, ki spremlja snemanje – od luči do opre­me maskerja, od ekipe, ki skrbi za hrano in pijačo, do kopice Fordov, ki so v spotu nastopali kot ku­lisa na ‘ulici’ –, in seveda sredi množice ljudi, ki so skrbeli, da vse teče po načrtu.

Velika novost v prenovljenem EcoSportu je 1,5-litrski turbodizel z oznako EcoBlue in izjemno nizko porabo ter izpusti.

»Večinoma moram seveda voziti jaz, kar niti ni težava v kadrih, v katerih se ne vidi, kdo je za volanom. Zanimivo postane, ko me ne smejo videti,« pojasni McShea. »Velikokrat se zgodi, da ležim na desnem sedežu in imam noge na stopalkah, ne da bi sploh videl, kam se peljem, igralec ali igralka pa sedita na levem sedežu in se delata, da vozita.«

In to niti ni tako zelo redko. Živa, ki ima vo­zniški izpit od 18. leta in zaradi svojega dela (ima lastno produkcijsko hišo, ki se ukvarja tudi s snemanjem reklam) prevozi zelo veliko, hitro pojasni, zakaj ima McShea toliko dela: »Sama sicer res vozim veliko in dobro, a veči­na deklet, ki jih spoznam v tujini, sploh nima vozniškega izpita. So iz velikih mest, že od nekdaj le modeli oziroma igralke, uporabljajo le javni prevoz in za volanom se seveda čisto nič ne znajdejo.«

Sicer pa to ni bil prvi Živin nastop za vola­nom avtomobila, enako dobro, kot se je zna­šla v EcoSportu, se je znašla na snegu v zadaj gnanem avtomobilu. »Ja, snemali smo rekla­mo za zimske gume in tisto je bilo res zabav­no,« pravi.

Ko je avto junak – snemanje TV oglasov Ford

Inteligentni štirikolesni pogon in elektronski varnostni sistemi novega EcoSporta so tokrat poskrbeli, da sta se Niall in Živa zabavala bolj z odločnimi pospeški novega dizelskega motor­ja kot z drsenjem po cesti.

Oglaševalska agencija, ki jo je za oglas na­jel Ford, je seveda poiskala lokalne partnerje, saj je mednaroden le snemalni del ekipe, za vse drugo skrbi lokalna ekipa – od iskanja lo­kacij prek kateringa do kostumografije. Prav na pomerjanju kostumov dan ali dva pred snemanjem je Živa tudi prvič spoznala reži­serja. »Da sem dobila delo, sem izvedela zelo pozno, a ker je ekipa zelo profesionalna in ker se za volanom znajdem, smo se hitro ujeli. Šlo je celo tako daleč, da sem v nekaj kadrih, ko je bilo treba avto voziti v bližini ‘russian arma’, vozila kar sama, pa čeprav to sploh ni bilo predvideno.«

In to ni tako preprosto, kot je slišati, saj je treba imeti, kot pravi McShea, dober občutek ne le za prostor in ocenjeva­nje hitrosti, temveč tudi za to, kaj želi v kadru videti režiser. Še težje je voziti tak snemalni avto: »Zelo dobro se moraš zavedati, kam štrli roka in kakšen je njen vpliv na stabilnost snemalnega avta. Pogosto je treba voziti zelo hitro, a moraš biti vseeno nežen s ko­mandami, da ni nihanj. Poleg tega je treba velikokrat voziti povsem v nasprotju z vozni­ško intuicijo, saj mora biti snemalni avto tam, kjer je najbolje za dober kader, in ne recimo na idealni liniji skozi ovinek,« se namuzne še vedno aktivni dirkač.

V Sloveniji so snemali le nekaj dni, vsak dan na eni ali dveh lokacijah. »Lokacije in ceste pri vas so fenomenalne,« pravi McShea, preden skoči za volan EcoSporta in ga prav nič nežno požene po cestah na Pokljuki, saj si režiser zad­nji hip zaželi še dodatnega posnetka z dronom. »Pri snemanju z droni potrebuješ tudi malo ob­čutka, kje je, saj ga navadno ne vidiš, in kakšen bo kader, zelo natančno moraš slediti navodilom o tem, kdaj startaš in kakšne naj bodo hitrosti,« pojasni pozneje, med kosilom.

Seveda snemanje še ni konec dela. Končna produkcija pač terja svoj čas. A v tem času so na slovenskih cestah tekla že nova snemanja, For­dovi inženirji pa so poleg prihajajočih pogonskih različic finalizirali tudi posebno, bolj športno različico EcoSporta: EcoSport ST-Line, ki se bo z drznim oblikovanjem in športnimi nastavitvami vozne dinamike ter zmogljivim in učinkovitim bencinskim EcoBoostom ali dizelskim motorjem TDCi pridružil modelom Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line in S-MAX ST-Line.