Ustvarjalci Volana so spoznali Ecosporta

19. aprila 2018

[Volan.si]

Fordov mali križanec Ecosport je najbrž eden tistih modelov, na katerega tovarna ni bila nikoli prav ponosna. V poplavi avtomobilske pločevine se kar ni hotel prijeti, zato je bila precej negotova tudi njegova prihodnost.Ustvarjalci Volana so spoznali Ecosporta

Ker bo predvidoma do konca leta 2020 že vsak tretji prodani avtomobil križanec, so se pri modrem ovalu naposled le odločili, da poskusijo ponovno in mali Ecosport postavijo pred nov popravni izpit. Gre za že drugo prenovo druge generacije, ki je na evropske ceste zapeljala pred dobrimi štirimi leti. Prva, kot kaže, ni bila dovolj dobra, da bi lahko Ford z njo dostojno konkuriral na tako nasičenem trgu.

Druga bo stvari skoraj zagotovo obrnila na glavo. Z njo selijo tudi proizvodnjo, in sicer iz indijske tovarne v novo romunsko, ki skupaj zaposluje skoraj 4.000 delavcev. O obsegu prenove pove še podatek, da je bil Ecosport deležen kar 2.300 novih delov, vi pa boste najprej opazili, da na prtljažnih vratih ni več rezervnega kolesa. Če vam je bilo vseeno všeč, lahko zanj doplačate, na srečo pa vam to ne bo treba storiti za nova odbijača, platišča v velikosti od 16 do 18 palcev, motorno masko ter svetila, kjer sprednja svetijo tudi v ksenonski tehniki, dnevne luči pa so LED.

Notranjost so tudi tokrat povzeli iz Fieste, v tem primeru nove, kar pomeni, da ta novincu ne prinaša le bistveno lepšega videza, pač pa tudi bolj kakovostne materiale. Nov je volanski obroč, novi so merilniki, pravzaprav podobnosti s starim skoraj ne boste opazili. Boste pa zaslon na armaturni plošči, ki v osnovi res meri le 4,2 palca, vendar sta v ponudbi še dva večja, 6,5- ter 8-palčni, oba občutljiva na dotik in podprta s sistemom SYNC3. Ta omogoča povezavo s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay, za akustično razvajanje pa bo z 10 zvočniki poskrbelo kar 675-vatno ozvočenje B&O play.

Pri prostornosti ni bistvenih razlik, zato lahko prtljažnik, odvisno od naklona klopi, še naprej pogoltne od 334 do 356 litrov tovora. To vsaj na papirju ni prav veliko, je pa res, da je prostor precej oglat, zato v praksi ne bi smelo biti večjih težav. Bodo drugje, ker so vrata prtljažnika še naprej težka ter se odpirajo le vstran, posledično pa zavzamejo veliko prostora. Je pa ecosport prostor našel tudi za nekaj naprednih sistemov, čeprav smo vseeno pričakovali, da jih bo od nove fieste podedoval še več. Tako bo tempomatu po novem družbo delal še prilagodljivi omejevalnik hitrosti, novost predstavlja sistem nadzora vozil v mrtvem kotu, ob parkirnih tipalih pa se boste lahko zdaj zanašali še na sliko s kamere za vzvratno vožnjo. Za kaj več, tudi sistem samodejnega zaviranja v sili, ki bi modelu prinesel vseh pet zvezdic na testu euroNCAP, pa bo kot kaže treba počakati na novo generacijo.

Ecosport je po prenovi sprva na voljo s tremi že znanimi motornimi različicami. Dve sta bencinski, ena pa dizelska. Na strani bencinskih sta večkrat nagrajeni litrski trivaljni motor ecoboost, ki lahko razvije 92 kilovatov moči (125 KM), ter močnejša 103-kilovatna različica (140 KM). Proti koncu leta se ponudbi pridružuje še 73-kilovatni (100 KM) motor 1.0 ecoboost ter nov 1.5-litrski štirivaljni turbodizelski ecoblue, ki bo razvil 92 kilovatov moči (125 KM). V ponudbi bo nadomestil obstoječi 1.5 TDCi, ki kot prihajajoči bencinski ponuja do 73 kilovatov moči (100 KM). Zanimiv bo predvsem zato, ker ecosportu prvič prinaša tudi možnost izbire inteligentnega štirikolesnega pogona (AWD).

Vse ostale različice navor, ki znaša od 200 do 210 Nm, prenašajo le na sprednji kolesi, menjalniki pa so šeststopenjski ročni. Toliko stopenj ponuja tudi samodejni, ki je na voljo za slabih 1.800 evrov doplačila, a to le pri 92-kilovatni različici ecoboost, ki bo najbolj priljubljena. Ne glede na pogon pa se lahko ecosport pohvali še z eno največjih oddaljenosti od tal, ki meri kar 19 centimetrov.

Trem osnovnim paketom opreme (trend, style in titanium) se v ponudbi pridružujeta še dva nova (ST-line ter ST-line black edition). Mali križanec po prenovi veliko stavi še na možnost personalizacije, kjer lahko kupci ob 12 barvah karoserije odločate še med 8 barvami strehe. Z osnovnimi cenami od 17.790 (ecosport 1.0 ecoboost trend, 6-st. roč. ) do 24.200 evrov (ecosport 1.0 ecoboost ST-line black edition, 6-st. sam.) ecosport še naprej ostaja eden dražjih predstavnikov razreda, je pa res, da so cene ostale podobne tistim pred prenovo in da za ta denar zdaj dobite tudi bistveno več opreme.

Da bo ponudba še bolj prepričljiva, pri zastopniku znamke na navedene cene ponujajo še 1.800 evrov popusta in pričakujejo, da bodo prodali dobrih 30 vozil na mesec. Samo za primerjavo, prejšnjih so do danes prodali manj kot toliko, potem pa sami izračunajte, kaj to pomeni na mesečni ravni. Ja, kot kaže, bo Ford ta popravni izpit končno opravil bolje in s tem popravil precej bled prvi vtis.

Vir: Volan.si