Stres iskanja nenehno izmikajočih se prostih mest na prezasedenih parkiriščih bo morda nekoč le še eden od spominov na preteklost, za kar bo imela zasluge nova tehnologija ‘parkiranja s sodelovanjem’, ki jo testirajo na ulicah – in parkiriščih – mesta Milton Keynes v Veliki Britaniji.
Nova raziskava, ki jo je naročil Ford, je pokazala, da vozniki za iskanje prostih parkirnih mest v povprečju porabijo več kot en dan vsako leto. Ta teden so začeli preizkušati novo tehnologijo, ki prikazuje z ‘množičnimi viri’ izdelan zemljevid prostih parkirnih mest, še posebej na uradnih parkiriščih.*
“Zavedamo se, koliko časa in nepotrebnega stresa lahko zahteva iskanje prostega parkirišča v mestih,” je povedal Christian Ress, nadzornik evropskega Fordovega oddelka za raziskave in razvoj za področje avtomatizirane vožnje. “Naše raziskave ‘parkiranja s sodelovanjem’ kažejo priložnost, da voznikom prihranimo nekaj časa in jim pomagamo, da bodo med vožnjo veliko bolj zadovoljni in učinkoviti.”
Ford je eden od partnerjev, ki so v sklopu projekta UK Autodrive – programa s podporo vlade v višini 20 milijonov funtov (skoraj 23 milijonov evrov) za prenos tehnologij avtonomnih vozil in povezanih avtomobilov s testnih poligonov na ulice – razvijali ‘parkiranje s sodelovanjem’ in druge tehnologije za komunikacijo med vozilom in infrastrukturo. Ker je prosto parkirišče v mestih po vsej Evropi čedalje teže najti, bo tovrstna tehnologija lahko v veliko pomoč.**
‘Parkiranje s sodelovanjem’ uporablja podatke parkirnih tipal vozil na parkirišču. Z njimi so potem na zemljevidu prikazana morebitna prosta mesta – uporabljeni pa so lahko tudi podatki lastnih nadzornih sistemov parkirišč. Doslej so Ford in partnerji v projektu UK Autodrive predstavili tudi sisteme, ki opozorijo, da morajo vozila na nujni vožnji prehitevati oziroma dobiti prednost, in da še neopažena vozila – morda skrita za ovinkom – nenadoma zavirajo.
* V raziskavi je med 9. in 12. marcem 2018 svoje odgovore posredovalo 2039 sodelujočih iz Velike Britanije