Pozabite romantično prefinjeno večerjo ali epsko popivanje ob boksarskem ringu – rezultati nove predhodne raziskave kažejo, da je vsakodnevna vožnja s športnim avtom eden najboljših načinov za znatno izboljšanje dobrega počutja in čustvenega zadovoljstva.
Med raziskavo so merili ‘trenutke kurje polti’ – vrhunske osupljivosti, ki ima pomembno vlogo pri našem celovitem občutku dobrega počutja: prostovoljci so navijali za svoje najljubše nogometno moštvo, gledali pretresljivo epizodo Igre prestolov, uživali v strastnem poljubu z ljubljeno osebo ali se udeležili intenzivnega plesnega tečaja salse. Samo občasni vrhunci pri vožnji z vlakcem smrti pa so se uvrstili više od dnevne vznemirljivosti vožnje v športnem avtomobilu.
V sodelovanju z nevroznanstveniki in dizajnerji so pri Fordu raziskavam dali še stvarno obliko z edinstvenim športnim vznemirljivim avtom: prilagojenim Fordom Focusom RS, opremljenim s prenosnimi napravami in tehnologijo za umetno inteligenco za sprotno animacijo voznikovih čustev na zunanjosti avtomobila.
“Vlakec smrti je morda odličen za hitro vznemirjenje, a se malce slabše obnese za vsakodnevne vožnje v službo,” je povedal dr. Harry Witchel, vodja oddelka za fiziologijo. “Ta študija kaže, da je vožnja s športnim avtom veliko več kot prevoz od točke A do točke B – lahko je dragocen del vaše vsakdanje rutine za dobro počutje.”
Udeleženci v raziskavi, ki so sedeli za volanom Forda Focuas RS, Focusa ST ali Mustanga, so v povprečju doživeli 2,1 vznemirljiva trenutka visoke intenzivnosti med tipično vožnjo v službo ali iz nje; pri vožnji z vlakcem smrti so v povprečju zabeležili 3 vznemirljive trenutke, pri nakupovanju 1,7, med ogledom epizode Igre prestolov ali nogometne tekme 1,5, medtem ko ples salse, prefinjena večerja in strasten poljub očitno niso bili preveč vznemirljivi.
Ford in ekipa Designworks sta za raziskavo Focusa RS predelala v ‘avto vznemirjenja’:
Od zasnove, oblikovanja in namestitve do razvoja programske opreme in programiranja so za ‘avto vznemirjenja’ porabili 1400 posameznikovih ur. Vsak vznemirljivi trenutek, ki ga izkusi voznik in ga sproti analizira sistem za ‘čustveno umetno inteligenco’ – razvili so ga strokovnjaki vodilnega podjetja za empatične tehnologije Sensum –, sproži osupljivo animacijo s skoraj 200.000 svetili LED, vgrajenimi v vozilo. Druge značilnosti ‘avta vznemirjenja’:
- Visoko zmogljiv igralniški računalnik Zotac VR GO
- Svetlobne proge s svetilnostjo 110 x 500 lumnov
- 82 prikaznih ploskev s 188.416 svetili LED, ki jih je možno individualno upravljati
Raziskovanje stanja voznika
Raziskovalci v Fordovem centru za raziskave in inovacije v Aachnu že proučujejo možnosti, kako bi lahko vozila bolje razumela voznikova čustva in se odzivala nanje. V sklopu projekta ADAS&ME, ki ga sofinancira EU, Fordovi strokovnjaki preverjajo, kako bi lahko v vozilo vgrajeni sistemi nekega dne upoštevali naša čustva – pa tudi stopnjo stresa, motenj in utrujenosti – ter poskrbeli za ustrezne napotke in opozorila, v nujnih primerih pa bi lahko celo prevzeli nadzor nad vozilom.
“Vožnja bi morala biti prijetna, čustvena izkušnja, v kateri uživamo,” pravi dr. Marcel Mathissen, raziskovalec pri Fordu Evropa. “Raziskovanje stanja voznika, ki ga Ford izvaja skupaj s partnerji, nam pomaga na poti k večji varnosti na cestah in kar se da popolni vožnji v vseh vidikih.”
Dejavnost | Trenutki vznemirjenja* |
Vlakec smrti | 3 |
Vožnja | 2,1 |
Nakupovanje | 1,7 |
Igra prestolov | 1,5 |
Nogometna tekma | 1,5 |
Poljubljanje | 0 |
Ples salse | 0 |
Večerja | 0 |
* Povprečno število vznemirljivih trenutkov visoke intenzivnosti na udeleženca