Fordovo poročilo o trendih 2018

06. decembra 2017

Poročilo prikazuje, kako potrošniki in znamke premagujejo negotove, a zanimive čase.

Ljudje so čedalje bolj polarizirani zaradi nemirov, negotovosti in drugih sprememb, ki se dogajajo po svetu. Več kot 60 odstotkov odraslih po vsem svetu pravi, da so ‘zasuti’ z dogodki v svoji okolici. Fordovo poročilo 2018 Looking Further (poglejmo naprej) s prikazom Fordovih trendov ne raziskuje le težav, ki ločujejo ta svet, temveč se ukvarja tudi z mehanizmi, ki so rezultat sprememb.

“Zagotovo živimo v zanimivem času,” je povedala Sheryl Connelly, vodja raziskovanja globalnih potrošniških trendov in prihodnosti pri Fordu. “Spremembe globalnih prioritet, razmah političnih nemirov in družbena neenakost so prekinili status quo in pri marsikom povzročili negotovost. A iz kaosa in konfliktov izhajata tudi nova energija in ustvarjalnost, ki bolj kot kadarkoli doslej motivirata ljudi. Od sočutja in krivde do izrazitejšega aktivizma – večina odraslih verjame, da lahko s svojimi dejanji vplivajo na pozitivno spremembo.”

Medtem ko se družbe soočajo s povečanimi zahtevami po urbanizaciji, resnimi grožnjami okolju in gospodarsko nestabilnostjo, Ford nadaljuje s svojim delom kot zaupanja vredno mobilnostno podjetje, ki razvija pametne transportne rešitve za vse. Sredi zaskrbljenosti zaradi trpljenja po svetu, vse večjega razkoraka med bogatimi in revnimi ter skrbi, da bo umetna inteligenca naredila več škode kot koristi, ostaja Ford zavezan ideji, da je svoboda gibanja gonilo napredka človeštva – zato razvija trajnostne, pomembne tehnologije, s katerimi bodo ljudje bolje živeli.

Ford se vsako leto osredotoči na globalne trende, da bi pridobil vpogled v spremembe navad potrošnikov in ugotovil, kako se morajo odzvati podjetja.

Med ključnimi ugotovitvami Fordovega šestega letnega poročila so:

  • 39 odstotkov odraslih pravi, da so pripravljeni deliti svoje osebne informacije s podjetji, a jih je 60 odstotkov razočaranih nad dejstvom, koliko njihovih informacij je postalo javnih
  • za 76 odstotkov odraslih po svetu je srhljiva ugotovitev, da podjetja vedo preveč o njih
  • po mnenju 52 odstotkov odraslih bo umetna inteligenca naredila več škode kot koristi, a 61 odstotkov jih upa v svetlo prihodnost avtonomnih vozil
  • 68 odstotkov odraslih je prizadetih zaradi trpljenja ljudi po svetu in 51 odstotkov se jih počuti krivih, da ne naredijo več za izboljšanje sveta
  • 81 odstotkov odraslih skrbi vse večji razkorak med bogatimi in revnimi
  • 73 odstotkov odraslih pravi, da bi morali bolje poskrbeti za svoje čustveno dobro počutje
  • 54 odstotkov odraslih po vsem svetu občuti večji stres kot pred enim letom, v starostni skupini
  • 18–29 let je številka še višja in znaša 65 odstotkov

Kaj vse to pomeni za leto 2018 in naprej

To poročilo služi kot načrt, ki pomaga razumeti pričakovane vplive ključnih trendov na potrošnike in znamke v letu 2018 in po njem. Ford je odkril in raziskal naslednjih 10 trendov:

  1. Na robu pameti: globalni prevrat je viden pri vsem od politike do pop kulture in ljudje se na te spremembe odzivajo na različne načine. Z naraščanjem razdeljenosti se povečuje občutek prezasičenosti. Potrošniki so lačni domiselnih načinov, kako se soočiti s temi dejstvi in se prilagoditi.
  2. Zora aktivizma: kultura razdeljenosti pomeni, da so potrošniki vrženi iz cone ugodja oz. samozadostnosti. V debatah posameznikov o potrebnih spremembah sta zdrav razum in pričakovanje pogosto obsojena na strmoglavljenje.
  3. Upoštevanje razkoraka: po vsem svetu je v žarišču neenakost. Aktivisti in podjetniki poskušajo z novimi načini izboljšati dostop do dobre izobrazbe, povečati produktivno zaposlitev, zmanjšati razkorak v plačah in vsakemu človeku zagotoviti dostop do osnovnega življenjskega standarda in infrastrukture.
  4. Sočutna zavest: s široko dostopnostjo novic se bolj kot kadarkoli zavedamo izzivov, s katerimi se soočajo ljudje po svetu. Ljudje več razmišljajo o svoji vlogi v družbi in so bolj osredotočeni na načine, kako bi se angažirali.
  5. Izboljšanje zavesti: potrošniki in ustanove se začenjajo zavedati, da zdravo telo zahteva tudi zdrav duh. Zagotavljanje duševnega zdravja in dobrega počutja pridobiva pomen tako pri posameznikih kot pri vladah in v podjetjih.
  6. Nakupi za tolažbo: veliko potrošnikov je nenehno na lovu v iskanju nečesa novega in drugačnega – iščejo materialne dobrine ali izkušnje, ki bi jih osrečile. S porastom storitev, ki zagotavljajo izkušnjo učinkovitosti, potrošniki zdaj ugotavljajo, da lahko kupijo nekaj, kar ni bilo nikoli naprodaj – čas.
  7. Nemočno izpostavljeni: raziskovanje velikih količin podatkov obeta možnost tolmačenja našega vedenja, kar naj bi v teoriji pomagalo potrošnikom. A z velikimi količinami podatkov lahko pride tudi do velikih odklonov in ko bodo osebne informacije na voljo podjetjem, ostane potrošnikom samo upanje, da jih bodo odgovorno uporabljali.
  8. Prelomna točka tehnologij: navidezna resničnost, umetna inteligenca in avtonomne tehnologije – dolgo le za lase privlečene teme – postajajo del našega vsakdanjega življenja. Po vsem svetu se sprašujejo, kakšen vpliv na družbo bo imel juriš inteligentnih tehnologij.
  9. Individualisti: sta poroka in starševstvo še vedno želena normativa za srečno življenje? Pred današnjimi pari – z večjo izbiro in ob upoštevanju daljše življenjske dobe – je premislek o zavezah in njihovih izpolnitvah.
  10. Veliki načrti za velika mesta: predvidoma bo do leta 2050 skoraj 75 odstotkov svetovnega prebivalstva živelo na urbanih območjih. Da bo izkoriščen potencial mest in bodo omogočala srečno in zdravo bivanje, moramo skrbno načrtovati prevoz, zaposlitev, nastanitev, pobude za dobro počutje in infrastrukturo, ki bodo primerni za razcvet prebivalstva.

Izgradnja pametne prihodnosti

Osupljivih 87 odstotkov potrošnikov se strinja, da mesta potrebujejo boljše možnosti prevoza, zato je Ford v edinstvenem položaju, da zagotovi pomembne rešitve za uporabnike na vseh koncih sveta. Povezane, trajnostne in avtonomne tehnologije hitro spreminjajo načine prevoza, Ford pa je zavezan k vodilni vlogi pri razvoju, ki mu bodo uporabniki lahko zaupali.

“V današnjem svetu, kjer se vse odvija izjemno hitro, uporabniki nimajo potrpljenja za površnost in zahtevajo večji poudarek na področjih, ki so pomembna in učinkovita,” je povedala Sheryl Connelly. “Ta zavest se odraža tudi pri našem delu, saj se pri Fordu neizprosno osredotočamo na zagotavljanje zaupanja vrednih rešitev, ki bodo pomagale izboljšati življenje uporabnikov.”

Celotno poročilo Looking Further s Fordovimi trendi za leto 2018 je na voljo na spletnem naslovu www.fordtrends.com.