Osvojila tri rekorde v eko-vožnji

03. novembra 2017

Nova Fiesta in pickup Ranger osvajata rekorde.

Novi Fiesta in pickup Ranger sta med izzivi za doseganje kar se da majhne porabe postavila tri nove rekorde v eko-vožnji, vključno s Fiestinima dvema novima rekordoma na vsakoletnem britanskem MPG Marathonu.

Fiesta, ki jo je poganjal Fordov dizelski motor TDCi s 120 KM, za volanom pa sta sedela novinar Paul Clifton in inženir Ian McKean, je po 570 kilometrih vožnje postala skupni prvak MPG Marathona s povprečno porabo 2,3 l/100 km – s tem je za 12 odstotkov izboljšala prejšnji rekord, rezultat pa je bil 34 odstotkov nižji od uradnih podatkov o porabi modela Fiesta. Fiesta z večkrat nagrajenim bencinskim 1,0-litrskim motorjem EcoBoost s 125 KM, ki sta jo vozila nekdanja voznika Fordove tovarniške reli ekipe Andy Dawson in Andrew Marriott, je s povprečno porabo 2,9 l/100 km postala Petrol Champion (bencinski prvak), saj je za 14 odstotkov izboljšala prejšnji rekord in za 33 odstotkov presegla (oziroma ‘podsegla’) uradne podatke o porabi.* “Doseganje maksimalno učinkovite porabe ne zagotavlja samo prihranka denarja – z briljantnim krmiljenjem in vzmetenjem nove Fieste je lahko uglajena vožnja tudi zabavna,” je povedal Andy Dawson. “Manjša poraba pomeni tudi manj izpustov in manjši vpliv voznika na okolje.”Osvojila tri rekorde v eko-vožnji

Fiestini vozniki so s tehnikami vožnje za doseganje največjih možnih razdalj (‘hypermiling’), ki lahko vsakemu vozniku pomagajo pri učinkoviti porabi goriva, v primerjavi z uradnimi podatki porabo izboljšali za eno tretjino – kot bi pri polnjenju 42-litrskega Fiestinega rezervoarja 14 litrov dobili brezplačno.

Fordovih šest preprostih napotkov za eko-vožnjo:

  1. Poskrbite za redno servisno vzdrževanje in preverjajte nivo olja. Ustrezno vzdrževana vozila delujejo učinkoviteje.
  2. Vsak mesec preverite tlak v pnevmatikah. Prenizek tlak v pnevmatikah lahko poveča porabo za do štiri odstotke.
  3. V prtljažniku ali kabini ne prevažajte nepotrebnih bremen.
  4. Odstranite prazne strešne prtljažnike in zaprite okna, še posebej pri vožnji z večjo hitrostjo. Tako boste zmanjšali zračni upor, kar 5. omogoča prihranek do 10 odstotkov goriva.
  5. Vozite enakomerno in spremljajte promet kar se da daleč pred sabo – in tudi za sabo. Nenadno pospeševanje in zaviranje je kaznovano z večjo porabo.
  6. Pri pospeševanju kar se da hitro prestavite v višjo prestavo. Nekateri Fordovi modeli so opremljeni z indikatorjem, ki svetuje optimalen trenutek za prestavljanje.

Osvojila tri rekorde v eko-vožnji

Norveški duet – Knut Wilthil in Henrik Borchgrevink – se je s Fordom Rangerjem, ki ga poganja 2,2-litrski dizelski motor TDCi, podal še na daljšo pot in postavil zaenkrat nepotrjen nov svetovni rekord v največji razdalji, prevoženi s pickupom in enim rezervoarjem goriva. Z skrbnim načrtovanjem poti in uporabo naprednih ukrepov, kot je navzdol nagnjeno vozilo pri parkiranju med premori za varčnejše speljevanje, sta izkušena ‘hypermilerja’ s povprečno hitrostjo 60 km/h prevozila 1616 kilometrov čez Norveško, Švedsko in Finsko. Kljub zahtevnim vremenskim pogojem sta Wilthil in Borchgrevink med 30-urno vožnjo uspela doseči porabo malce pod 5,0 l/100 km, kar je 23 odstotkov manj od uradnih podatkov za model.Osvojila tri rekorde v eko-vožnji

Povsem novi Ford Fiesta je v Evropi naprodaj že nekaj mesecev, poraba znaša od 3,2 l/100 km pri izpustih CO2 82 g/km, varčni motorji pa delujejo s tehnologijo za samodejni izklop, ko vozilo v prometu miruje, in hiter ponovni zagon pri speljevanju, prav tako je možno pri vozilih z ročnim menjalnikom dodatno zmanjšati porabo s tipko Eco, ki prilagodi nastavitve motorja in dušilne lopute.

Osvojila tri rekorde v eko-vožnji

Vir: Volan.si