Novi Fiesta in pickup Ranger sta med izzivi za doseganje kar se da majhne porabe postavila tri nove rekorde v eko-vožnji, vključno s Fiestinima dvema novima rekordoma na vsakoletnem britanskem MPG Marathonu.
Fiesta, ki jo je poganjal Fordov dizelski motor TDCi s 120 KM, za volanom pa sta sedela novinar Paul Clifton in inženir Ian McKean, je po 570 kilometrih vožnje postala skupni prvak MPG Marathona s povprečno porabo 2,3 l/100 km – s tem je za 12 odstotkov izboljšala prejšnji rekord, rezultat pa je bil 34 odstotkov nižji od uradnih podatkov o porabi modela Fiesta. Fiesta z večkrat nagrajenim bencinskim 1,0-litrskim motorjem EcoBoost s 125 KM, ki sta jo vozila nekdanja voznika Fordove tovarniške reli ekipe Andy Dawson in Andrew Marriott, je s povprečno porabo 2,9 l/100 km postala Petrol Champion (bencinski prvak), saj je za 14 odstotkov izboljšala prejšnji rekord in za 33 odstotkov presegla (oziroma ‘podsegla’) uradne podatke o porabi.* “Doseganje maksimalno učinkovite porabe ne zagotavlja samo prihranka denarja – z briljantnim krmiljenjem in vzmetenjem nove Fieste je lahko uglajena vožnja tudi zabavna,” je povedal Andy Dawson. “Manjša poraba pomeni tudi manj izpustov in manjši vpliv voznika na okolje.”
Fiestini vozniki so s tehnikami vožnje za doseganje največjih možnih razdalj (‘hypermiling’), ki lahko vsakemu vozniku pomagajo pri učinkoviti porabi goriva, v primerjavi z uradnimi podatki porabo izboljšali za eno tretjino – kot bi pri polnjenju 42-litrskega Fiestinega rezervoarja 14 litrov dobili brezplačno.
Fordovih šest preprostih napotkov za eko-vožnjo:
- Poskrbite za redno servisno vzdrževanje in preverjajte nivo olja. Ustrezno vzdrževana vozila delujejo učinkoviteje.
- Vsak mesec preverite tlak v pnevmatikah. Prenizek tlak v pnevmatikah lahko poveča porabo za do štiri odstotke.
- V prtljažniku ali kabini ne prevažajte nepotrebnih bremen.
- Odstranite prazne strešne prtljažnike in zaprite okna, še posebej pri vožnji z večjo hitrostjo. Tako boste zmanjšali zračni upor, kar 5. omogoča prihranek do 10 odstotkov goriva.
- Vozite enakomerno in spremljajte promet kar se da daleč pred sabo – in tudi za sabo. Nenadno pospeševanje in zaviranje je kaznovano z večjo porabo.
- Pri pospeševanju kar se da hitro prestavite v višjo prestavo. Nekateri Fordovi modeli so opremljeni z indikatorjem, ki svetuje optimalen trenutek za prestavljanje.
Norveški duet – Knut Wilthil in Henrik Borchgrevink – se je s Fordom Rangerjem, ki ga poganja 2,2-litrski dizelski motor TDCi, podal še na daljšo pot in postavil zaenkrat nepotrjen nov svetovni rekord v največji razdalji, prevoženi s pickupom in enim rezervoarjem goriva. Z skrbnim načrtovanjem poti in uporabo naprednih ukrepov, kot je navzdol nagnjeno vozilo pri parkiranju med premori za varčnejše speljevanje, sta izkušena ‘hypermilerja’ s povprečno hitrostjo 60 km/h prevozila 1616 kilometrov čez Norveško, Švedsko in Finsko. Kljub zahtevnim vremenskim pogojem sta Wilthil in Borchgrevink med 30-urno vožnjo uspela doseči porabo malce pod 5,0 l/100 km, kar je 23 odstotkov manj od uradnih podatkov za model.
Povsem novi Ford Fiesta je v Evropi naprodaj že nekaj mesecev, poraba znaša od 3,2 l/100 km pri izpustih CO2 82 g/km, varčni motorji pa delujejo s tehnologijo za samodejni izklop, ko vozilo v prometu miruje, in hiter ponovni zagon pri speljevanju, prav tako je možno pri vozilih z ročnim menjalnikom dodatno zmanjšati porabo s tipko Eco, ki prilagodi nastavitve motorja in dušilne lopute.
Vir: Volan.si