Ford je včeraj predstavil novega Forda Mustanga za Evropo – ta je še bolj aerodinamičen ter prinaša dovršene izboljšave motorja in vzmetenja, napredne tehnologije za pomoč vozniku in možnosti za prilagajanje legendarnega športnega avtomobila.
V hipu prepoznavni Mustangov profil zdaj odlikuje še bolj aerodinamičen in športen videz, ki ga dopolnjujejo luči LED, na voljo je v 11 drznih barvah in z novimi platišči iz lahke zlitine. Gotovo se bo novi Mustang z izboljšanim 5,0-litrskim motorjem V8 s predvidoma 450 KM in s Fordovim novim 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom izkazal tudi z najhitrejšim pospeškom doslej.
Nastavitve v skladu s pričakovanji evropskih voznikov in Mustangov značaj, ki navdušuje z zabavno vožnjo, dopolnjujeta dovršeno novo prilagodljivo vzmetenje MagneRide in možnost izbire voznih načinov, med katerimi je tudi nastavljiva možnost My Mode. Za zgodnje jutranje ali pozne nočne vožnje je novi športni izpušni sistem z aktivnim ventilom na voljo z inovativnim ‘dobrososedskim’ (Good Neighbour) načinom.
Za izboljšano vozno izkušnjo in večjo brezskrbnost sta med tehnologijami za pomoč vozniku Mustanga tudi pomoč za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in pomoč pri ohranjanju voznega pasu. Sodobno, prestižno notranjost odlikujejo na otip mehki materiali in 12-palčni povsem digitalni sklop instrumentov za vrhunsko izkušnjo.
“V Evropi Mustanga obožujejo še bolj strastno, kot smo predvidevali – skoraj 30.000 Mustangov s svojim legendarnim videzom vzbuja občudovanje na cestah stare celine,” je povedal Steven Armstrong, podpredsednik skupine in predsednik družbe Ford Motor Company za Evropo, Bližnji vzhod in Afriko. “Zelo redki avtomobili navdušijo tako raznoliko občinstvo s kombinacijo zgodovine, sloga in zmogljivosti. Novi Ford Mustang je najbolj vsestransko izpopolnjen doslej.”
Nezgrešljivo Mustang
Zunanjost novega Forda Mustanga je še bolj aerodinamično in športno oblikovana, obenem pa je ohranila takoj prepoznavni značaj, izbrušen v več kot 50-letni zgodovini proizvodnje modela. Profil pokrova motornega prostora je zdaj nižji, vanj so integrirane šobe za zajem zraka, skupaj s preoblikovanim spodnjim delom maske pa Mustangu ob izboljšani aerodinamiki zagotavlja še ostrejši in agresivnejši obraz.
Dramatično oblikovanje Mustangovega zadnjega dela poudari spremenjen odbijač z difuzorjem, ki pri modelu s 5,0-litrskim motorjem serijsko vključuje štiri izpušne cevi, že pogled nanje pa vzbuja pričakovanje moči in zmogljivosti. Za še bolj športen profil je Mustang za doplačilo na voljo tudi z novim spojlerjem na pokrovu prtljažnika.
Modeli Mustanga za Evropo so serijsko opremljeni z izrazitimi energetsko učinkovitimi žarometi, dnevnimi lučmi, smerniki in legendarnimi tridimenzionalnimi zadnjimi lučmi s tremi ploskvami, v vseh lučeh je uporabljena tehnologija LED, na voljo pa so tudi meglenke LED. Spremenjena oblika okrova sprednjih žarometov povzema trapezoidno obliko zgornjega dela maske.
Za (p)oseben izraz bo kupcem novi Mustang na voljo s pestro paleto možnosti za prilagoditev. Dodane so tri nove drzne kovinske barve – Kona Blue, Orange Fury in Royal Crimson. Nova kovana 19-palčna platišča iz zlitine so na voljo v različnih izvedbah z unikatnim značajem: med drugim so lahko ponikljana, lakirana v črni barvi Ebony, ali pa so iz poliranega aluminija.
Notranjost novega Mustang zagotavlja prestižnejši občutek. Obloge vrat so iz na otip mehkega materiala, kljuke so iz aluminija. Sredinsko konzolo obdaja novo, ročno šivano oblazinjenje s prijetno mehkim otipom, šivi v kontrastni barvi pa poskrbijo za občutek dinamike in prestiža. Obroba instrumente plošče je na voljo v štirih novih izvedbah iz aluminija.
Paket notranjosti Carbon Sport za vse različice Mustanga vključuje oblazinjenje vrat in sedežev iz alkantare ter obrobo instrumentne plošče in glavo prestavne ročice iz karbona. Kupci vseh različic lahko za vrhunsko udobje prvič izberejo tudi usnjeno oblazinjene, ogrevane in hlajene sedeže ter ogrevanje volanskega obroča. Če se odločijo za usnjeno oblazinjene dirkaške sedeže Recaro, lahko izbirajo med tremi barvami: Show Stopper Red, Midnight Blue in Ebony.
Vrhunska zmogljivost
Osupljiva zmogljivost in izkušnja zabavne vožnje sta bistvo Mustangovih genov že od uvedbe prvega modela leta 1964. Z novim pogonskim sklopom, podvozjem in izboljšavami tehnologij zagotavlja novi Mustang najbolj navdušujočo vozno izkušnjo doslej.
Fordov 5,0-litrski motor so dodatno izpopolnili, da razvije še večjo moč, prav tako je omejitev števila vrtljajev postavljena najviše doslej. Za pričakovano največjo moč 450 KM deluje motor s Fordovim novim dvojnim sistemom vbrizgavanja goriva: visokotlačnim direktnim in nizkotlačnim posrednim, kar poveča tudi navor v nizkem območju vrtljajev.
2,3-litrski EcoBoost za novega Mustanga razvije 290 KM ter s funkcijo za začasno povečanje tlaka v turbopolnilniku – sproži se pri močnem pospeševanju in zagotovi dodaten tlak po vsakem prestavljanju – in Fordovim novim 10-stopenjskim menjalnikom poskrbi za izjemno odzivno in navdušujočo vozno izkušnjo.
Napredni novi 10-stopenjski samodejni menjalnik zagotavlja varčnejšo porabo goriva in boljše pospeševanje. Elektronski nadzorni sistem menjalnika prilagaja nastavitve za optimalno zmogljivost voznih načinov, sprotna prilagoditev točk prestavljanja pa menjalniku omogoča, da izbere ustrezno prestavo glede na pogoje in situacijo – od križarjenja po panoramskih cestah do tekmovanja v pospeševanju. Z obvolanskima prestavnima ročicama si lahko voznik zagotovi popoln nadzor.
“Običajno pri prestavljanju izgubimo precej časa,” pripoveduje Matthias Tonn, glavni programski inženir za Mustanga pri Fordu Evropa. “Mustangov novi 10-stopenjski menjalnik pri prestavljanju navzgor omogoči zagotavljanje največje moči in navora motorja za hitrejše pospeševanje in brezhibno zmogljivost. Pričakujemo, da bo novi Ford Mustang dosegel najboljše rezultate pri pospeševanju doslej.”
Za učinkovito upravljanje z močjo 5,0-litrskega motorja V8 je Fordov šeststopenjski ročni menjalnik izboljšan z dvokolutno sklopko in dvomasovnim vztrajnikom, ki zagotavljata večjo trpežnost in hitrejše prestavljanje. Za maksimalen prenos moči na podlago in dosledno pospeševanje pri mirujočih startih je motor serijsko opremljen s programom Launch Control. Elektronska funkcija Line Lock, ki aktivira samo prednje zavore, da lahko voznik z vrtenjem ‘v prazno’ ogreje pnevmatike zadnjih koles in si zagotovi optimalno zmogljivost pri speljevanju, je zdaj tako kot pri 5,0-litrskem motorju V8 serijsko na voljo tudi z 2,3-litrskim EcoBoostom.
Fordovi inženirji so za najvznemirljivejšo vozno izkušnjo poskrbeli še za dodatno optimizacijo Mustangove dinamike. Nova umeritev blažilnikov izboljša stabilnost v ovinkih, zadnje vzmetenje je bolj togo z zgibom s križno osjo, ki zmanjša neželene pomike v ovinkih, zaradi katerih lahko pride do zvijanja karoserije. Debelejša prečna vodila koles omogočajo ‘ostrejše’ vodenje in boljši nadzor nad nagibanjem.
Novi sistem blaženja MagneRide (za doplačilo) poskrbi za bliskovit odziv na spremembe razmer na cestišču. Z električnimi impulzi je možno glede na scenarij vožnje povečati ali zmanjšati rezistenco posebne tekočine v blažilniku. Senzorji nadzirajo pogoje tisočkrat v sekundi, da zagotovijo optimalno zmogljivost vodenja.
Pri usklajevanju elektronskega nadzora stabilnosti, odziva dušilne lopute, točk samodejnega prestavljanja, krmiljenja in nastavitev športnega izpušnega sistema z aktivnim ventilom glede na scenarij vožnje vozniku pomagata tudi dva nova vozna načina, ki dopolnjujeta načine Normal, Sport, Track (dirkališče) in Snow/Wet (sneg/mokro cestišče):
- Način Drag Strip zagotavlja optimalno zmogljivost za maksimalno pospeševanje iz mirovanja do razdalje četrt milje (402 metra) na posebnih progah za tekmovanja v pospeševanju
- My Mode omogoča vozniku, da izbere svoje nastavitve za zmogljivost, dinamiko in zvok izpušnega sistema
Z novo tehnologijo športnega izpušnega sistema z aktivnim ventilom lahko vozniki intenzivnost zvoka Mustangovega izpušnega sistema prvič prilagodijo svojemu razpoloženju in scenariju vožnje. Inovativni ‘dobrososedski’ (Good Neighbour) način omogoča programiranje samodejne omejitve glasnosti izpušnega sistema ob vnaprej določenih urah, da voznik ne bi vznemirjal sosedov, na primer z zagonom legendarnega 5,0-litrskega motorja V8 zgodaj zjutraj.
Dovršena tehnologija za varnost in priročnost
Kupci v Evropi bodo lahko novega Forda Mustanga opremili z obsežno paleto tehnologij za pomoč vozniku, vključno s pomočjo za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev – ta je zasnovana tako, da zmanjša stopnjo čelnega trčenja z vozili ali pešci ali ga celo prepreči.
Mustang bo prvič na voljo s prilagodljivim tempomatom in opozarjanjem na razdaljo, ki vozniku pomaga ohranjati ustrezno varnostno razdaljo do vozila, ki vozi spredaj, opozarjanjem na zapuščanje voznega pasu v primeru nenamerne vožnje iz ustreznega voznega pasu in pomočjo za ohranjanje voznega pasu, ki z navorom volana vozilo usmeri nazaj v sredino voznega pasu. Dovršene tehnologije bodo pomagale k izboljšanju varnostne ocene Euro NCAP.
Prilagodljivi povsem digitalni 12-palčni LCD sklop instrumentov prikazuje informacije, optimalno usklajene z izbranim voznim načinom – podobno kot v superšportniku Ford GT – in vozniku pomaga, da kar najbolje izkoristi vsako vožnjo. Konfiguracija sklopa se samodejno spremeni glede na vozni način, voznik pa lahko programira prikaz različnih merilnikov v eni od sedmih barv. Pri aktiviranju funkcije Electric Line Lock (blokada sprednjih zavor) si bodo lahko vozniki Mustanga z 12-palčnim zaslonom prvič v avtomobilski panogi ogledali animacijo delovanja v slogu videoigre.
Novi Mustang bo opremljen tudi s Fordovim sistemom za komunikacije in razvedrilo SYNC 3, ki voznikom omogoča upravljanje povezanih pametnih telefonov, zvočnega sistema, navigacije in klimatske naprave z ukazi iz pogovornega jezika in s kretnjami, kot sta ‘ščipanje’ in ‘poteg’, na osrednjem 8-palčnem zaslonu na dotik. Sistem je združljiv tudi z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™.
Novi Ford Mustang bo v Evropi na voljo v začetku leta 2018.
# # #
*Navedena poraba goriva, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva/energije, izpuste CO2 in doseg z električnim pogonom vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje..
Android in Android Auto sta blagovni znamki podjetja Google Inc.