Najnaprednejši mali avtomobil na svetu

21. julija 2017

Prihaja Fiesta, izkušena dama v štirih zapeljivih stilih.

BESEDILO Karl Zajc, FOTOGRAFIJA Ford

Predstavljajte si damo v najboljših letih. Urejeno, pametno, z blestečo kariero in popolno postavo. Samozavest sije iz nje. Ni obremenjena z letnico rojstva, obvlada urbano sceno, digitalni svet, suvereno predstavitev pred strogim nadzornim svetom v elegantnem kostimu in popoldan v oprijetem športnem topu kot za šalo opravi z gravitacijo, fiziko, z majhnimi oprimki, sedmico strme stene. Če to damo preslikate na asfalt, boste zagledali novo Fiesto v katerikoli od njenih novih štirih podob. Zagledali boste stil, šarm vozniške romantike in tehnično perfekcijo.

Moja zgodba v množici njenih

Prevozil sem že veliko kilometrov, večino evropskih držav in precej zavojev na dirkališču. Avtomobili so moja strast in moj navdih, brez njih ne morem in verjetno se jih tudi nikoli ne bom naveličal. Vsak ima svojo zgodbo, a vsaka ni uspešnica. Prav posebej pa so mi pri srcu tisti, ki so mi padli v oko, ko sem bil še majhen, pravzaprav zares majhen mulček. Na morje smo čez Gorjance takrat hodili s katrco, oranžno TL-ko, pa nalepko special je imela. Še prej pa s fičkom, ampak tistih kilometrov se ne spomnim. Dobro se spomnim, kako sem, priznam, kot mulček gledal tiste mlade nemške parčke z barvitimi, nabritimi avtomobilčki, pa nalepke z oznakami držav, ki so jih prevozili, so lepili na stranska okna.

Precej avtomobilov svojih sanj iz tistega časa se spomnim v »piko natančno«. Med njimi pa je bila tudi ona. Ne bom pozabil tistega vročega popoldneva, pa ne na morju, ampak pred domačim blokom. Nizka, z velikimi dvojnimi meglenkami, našpičeni pragovi in spojler nad zadnjim steklom. Fiesta XR2i. Uf. Ja, pri Fordu so na asfalt spravili veliko ikon in prav Fiesta je ena tistih, ki je vselej izstopala med konkurenco, v prvih dveh generacijah tudi s športno različico XR2, v tretji z XR2i, kar je pomenilo, da je takrat (že leta 1980) Fiesta prvič dobila motor z vbrizgom goriva.

Takrat mi je prvič padla v oko in potem vseskozi ostala na radarju. Prišel pa je čas, ko sem zgoraj opisano damo tako, iz uvoda, dejansko videl voziti Fiesto. Ni bila XR2i, bila pa je zgledno opremljena, srebrne kovinske barve in skupaj z voznico sta naravnost blesteli. Kako samozavestno je parkirala v natrpani garaži pod blokom, kako elegantno in odločno je speljala oster zavoj z glavne ceste in predvsem kako dobro sta bili videti skupaj. Obe sta izgledali čudovito. Profesorica je bila ta dama s Fiesto. »Lep avto imate,« sem izustil v zadregi. »Vem,« je odgovorila hudimano samozavestno in mi ponudila prevoz izpred bloka do šole.

Lahko si mislite, kako frajersko sem se počutil, ko sem se v tisti novi Fiesti z najlepšo profesorico na šoli, druge naj mi oprostijo, ampak govorim resnico, pripeljal na šolsko dvorišče. Lep spomin. Malce zaradi ega, zagotovo pa tudi zaradi dejstva, da sem takrat prvič kot avtomobilski navdušenec, sicer mlad in neizkušen, opazil, da vsebina avtomobila ni povezana zgolj z zmogljivostmi in velikostjo. Da, šteje veliko več in Fiesta je bila tisti avtomobil, ki me je prvi opozoril na to. To pa je pravzaprav bit Fieste. Vedno je imela kaj pokazati. Svoje sanjske XR2i nisem nikoli peljal. Sem pa njeno naslednico, Fiesto ST. Dala mi je točno tisto, kar sem od nje pričakoval. Ne bom vam opisoval popolnosti linij, ki sva jih zarisala na moji domači cesti. Ni edina med nabritimi avtomobilčki svoje vrste, je pa najboljša v tistem, najbolj hedonističnem pogledu na avtomobilske užitke in življenje z njo ni drago kot z manekenko iz Milana, a je kljub temu zelo strastno.

Najnaprednejši mali avtomobil na svetu

Najboljša in pika

Najbolj zanimivo pa je, da zna Fiesta bit šik, seksi, zanimiva in prepričljiva tudi, ko ni v športni preobleki. Vedno je bila malce drugačen urbani avtomobil, saj veste, tak z vsebino. Tak, s katerim se ni bilo problem odpeljati tudi daleč. Tak, ki ovrže teorijo o poslanstvu od točke A do B. Tak, ki te nasmeji, sprosti in ti obenem izostri čutila. Tak, za katerega on ali ona vesta tudi sredi noči povedati pet lastnosti, ki njuno Fiesto loči od konkurence oziroma odgovoriti, zakaj voziš prav njo. In vsaka lastnost tega avtomobila, polnega življenja, je podrejena enemu cilju: užiti vožnjo in kar najbolje izkoristiti dan. Štirideset let, od letnice 1976 naprej, je poslanstvo tega avtomobila narediti mobilnost zabavno, uporabno, poceni in varno. V štirih desetletjih je Ford ta avtomobil v neprestani interakciji z ljudmi, ki so ga vozili, vzdrževali, oskrbovali z gorivom in z njim živeli vsak dan, pripeljal na točko, ko lahko brez kančka dvoma rečejo, da je Fiesta tehnološko najbolj napreden mali avtomobil tega sveta. Pika.

Prispevek je bil objavljen v reviji Ford Magazine poletje 2017 >

Prelistaj aktualno številko revije Ford Magazine >

Zapelji Fiesto tudi ti >