Primarjalni test Ford Kuga – 259 km po Sloveniji

17. oktobra 2021

Redakcija Žurnala 24 je na koraj 259 kilometrov dolgi poti po Sloveniji soočila tri Fordove Kuge. Merili so porabo goriva. Rezultati pa so zelo zanimivi.

Avtor: Gregor Prebil, Žurnal24.si; Foto: Saša Despot

Na skoraj 259 kilometrov dolgi poti po Sloveniji smo soočili tri Fordove kuge: blagi dizelski hibrid s pogonom na sprednji kolesi in ročnim menjalnikom, polnokrvni zmogljiv dizel s štirikolesnim pogonom in priklopni bencinsko-električni hibrid s 14,4 kWh veliko baterijo. Merili smo porabo goriva. Rezultati so zelo zanimivi.

Primarjalni test Ford Kuga – 259 km po Sloveniji

Priključni hibrid Ford Kuga PHEV

Priklopni hibridi so deležni kritike, včasih upravičene, pogosto pa tudi ne. Očitki letijo na to, da lastniki pogosto ne polnijo baterije, zato so poraba in emisije večje od navedene v tehničnih podatkih.

Tam je pogosto poraba bencina velikih in težkih priklopnih hibridov, kot je Fordov SUV Kuga, komaj presega liter na 100 kilometrov.

Prav zato smo se v redakciji zurnal24.si v okviru podaljšanega testa Fordove Kuge odločili, da primerjamo porabo priklopnega hibrida kuga PHEV na tako dolgi poti, da vidimo, kako se obnese, ko je baterija polna in kako je varčna v hibridnem načinu vožnje, ko se baterija izprazni in za električno vožnjo uporablja energijo, ki se v bateriji shranjuje ob zaviranju.

Primarjalni test Ford Kuga – 259 km po Sloveniji
Po 66 prevoženih kilometrih smo na vmesnem postanku v Novi Gorici odčitali podatek, da smo kar 45 kilometrov prevozili v povsem električnem načinu!

Naj na tem mestu dodamo, da smo želeli primerjati zgolj porabo bencina in ne koliko so cena in stroški lastništva avtomobila v primerjavi z dizlom. To bomo izračunali in transparentno predstavili v ločenem članku.

Na startno črto v Ljubljanskem BTC smo tako postavili priključno hibridno ford kugo PHEV z 2,5-litrskim bencinskim motorjem in električnim motorjem s sistemsko močjo 225 konjskimi moči (165 kW), baterijo s kapaciteto 14,4 kWh in brezstopenjskim samodejnim menjalnikom, blago-hibridno kugo (mHEV) z dvolitrskim dizelskim motorjem s 150 konjskimi močmi (110 kW) in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ter pogonom na prednji kolesi in kugo z zmogljivim dizelski dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 140 kilovatov moči (190 KM), 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom in pogonom na vsa štiri kolesa (AWD).

Primarjalni test Ford Kuga – 259 km po Sloveniji

Po skoraj petih urah vožnje z vmesnimi postanki in 258,7 prevoženih kilometrih

smo dobili končne rezultate o skupni porabi goriva.

Kuga PHEV: poraba goriva: 4,2 l/100 km, električni način 149 kilometrov oz. 58 %

Kuga mHEV: poraba goriva: 5,8 l/100 km

Kuga dizel: poraba goriva: 6,4 l/100 km

Pod črto

S Kugo PHEV sicer nismo uspeli doseči podatka o normni porabi (WLTP), ki ga navajajo pri Fordu in je 1,4 l/100 km. Po natanko 100 prevoženih kilometrih smo izmerili porabo 2,4 l/100 km/h, kar se nam zdi odličen rezultat. Kljub temu, da je bila najbolj zmogljiva med vsemi tremi, je s porabo bencina odstopala od obeh dizelskih različic. Tudi, ko se je baterija povsem izpraznila je Kuga PHEV z gorivom še vedno izredno varčen avtomobil, največjo šibkost pa je pričakovano pokazala ob večjih hitrostih, še posebej, ko se je cesta vzpenjala.

Več na: https://www.zurnal24.si/avto/testi/259-km-po-sloveniji-kako-je-elektrika-z-naskokom-premagala-dizel-373648 – www.zurnal24.si

Vas zanima tudi, kateri pogon v Ford Kugi bo za vas najcenejši?

Ne spreglejte: Kateri pogon bo za vas najcenejši? | Žurnal24 (zurnal24.si)