Prvič v 55 letih so pri Fordu razširili Mustangovo čredo in s slavnim žrebcem vstopili tudi v električno dobo: nov električni model Mustang Mach-E uteleša iste ideale svobodnega duha, ki so bili navdih za ustvarjanje najbolje prodajanega športnega kupeja na svetu.
Mustang predstavlja svobodo, napredek in hitro zmogljivost s pridihom uporništva. Zdaj je čas, da Mustang vse te ideje postavi v nov okvir zmogljive električne prihodnosti. Tu bo dovolj prostora za čedalje večje zahteve uporabnikov in napredne posodobitve prek spleta za stalno izboljševanje vozila.
“Na prvem avtomobilskem salonu v Detroitu je Henry Ford dejal, da razvija nekaj, kar bo udarilo kot razcepljena strela,” je povedal Bill Ford, izvršni predsednik družbe Ford Motor Company. “To je bil Model-T. Danes družba Ford Motor Company s ponosom predstavlja avto, ki bo kot strela udaril znova in znova. Pred nami je povsem novi in povsem električni Mustang Mach-E. Je hiter. Je zabaven. Prinaša svobodo. Za novo generacijo lastnikov Mustangov.”
Da je po žilah Mustanga Mach-E stekla elektrika, so se pri Fordu v postopku razvoja povsem osredotočili na potrebe in želje strank. Rezultat je aerodinamičen in čudovit SUV, ki prinaša živahno vožnjo in vodenje ter najsodobnejše tehnologije povezanega vozila.
Ko bo Mustang Mach-E v drugi polovici leta 2020 zapeljal na ceste, se bodo kupci lahko odločali med različnimi možnostmi. Na voljo bo z baterijo za standardni ali podaljšani doseg ter z zadnjim ali štirikolesnim pogonom, ki ga bodo zagotavljali elektromotorji s trajnimi magneti. Ciljni doseg povsem električne vožnje Mustanga Mach‑E z baterijo za podaljšani doseg in zadnjim pogonom bo predvidoma znašal do 600 km v skladu s WLTP. Konfiguracije Mustanga Mach-E s podaljšanim dosegom in štirikolesnim pogonom bodo predvidoma razvile moč 337 KM (248 kW) in 565 Nm navora.
Ford bo kupcem ponudil tudi posebno športno različico. Mustang Mach-E GT bo iz mirovanja do 100 km/h pospešil v manj kot petih sekundah, prepričal bo tudi s predvideno močjo 465 KM (342 kW) in 830 Nm navora.
“Mustang Mach-E je eno najbolj vznemirljivih vozil, kar jih je Ford doslej poslal na trg,” je povedal Stuart Rowley, predsednik Forda Evropa. “To namensko razvito povsem električno vozilo je edinstveno, a je še vedno povsem prepoznavni Mustang, ki prihaja v idealnem trenutku za naše stranke v Evropi.”
Zmogljivost daje besedi ‘naelektreno’ povsem nov pomen
Mustang Mach-E prinaša tri unikatne vozne načine – Whisper (šepet), Engage (aktivno) in Unbridled (osvobojeno, nebrzdano) – vsak pa nudi prefinjeno prilagojeno vozno dinamiko za izkušnjo, ki nagovarja vse čute. Med značilnostmi so po meri zasnovana odzivnost vozila s še bolj športnim upravljanjem krmiljenja, ambientna osvetlitev, uglasitev zvoka za pristno električno izkušnjo in dinamične animacije v sklopu instrumentov, ki so povezane z voznimi lastnostmi.
Pri speljevanju novi štirikolesni pogonski sistem Mach-E 4 navor neodvisno porazdeli med sprednjo in zadnjo osjo, da zagotovi osupljivo pospeševanje in izboljšano vodenje, ki presega modele z zadnjim pogonom. Ford je z neizprosnim testiranjem vozila na mokrih in zasneženih podlagah pomagal zagotoviti nadzor na mokrih cestiščih, sistem pa so prefinjeno nastavili tako, da zagotavlja odličen oprijem na cestišču.
“Če želite res občutiti njegovo izjemno zmogljivost ali si želite tiho izkušnjo, ki jo zagotavljajo električni avtomobili – Mustang Mach-E izkoristi moč električnega pogona in ustvari edinstveno vozno izkušnjo, obenem pa ohrani očitni Mustangov občutek svobode,” je povedal Ted Cannis, direktor linije modelov v korporaciji Ford, odgovoren za globalno elektrifikacijo.
Brezhibna tehnologija, ki se preprosto prilagaja vašemu življenjskemu slogu
Mustang Mach-E uvaja naslednjo generacijo sistema za komunikacije in razvedrilo SYNC®, elegantnega in sodobnega vmesnika, ki z uporabo strojnega učenja hitro prepozna voznikove prednostne izbire in je s pomočjo posodobitev prek spleta čedalje boljši. 15,5-palčni zaslon in preprost vmesnik sistema SYNC naslednje generacije odpravljata zapletene menije, saj so vse funkcije dostopne prek kretenj z dotikom, pomikom in ‘ščipanjem’, ki so dobro znane vsakemu uporabniku pametnega telefona.
Sistem obenem uvaja brezžično združljivost z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto ter aplikacijo AppLink na pametnih telefonih in mobilnih napravah.
“SYNC naslednje generacije se vam začne aktivno prilagajati takoj, ko ga začnete uporabljati in hitro ugotavlja, kaj vam je všeč, da poskrbi za prilagojene predloge,” je povedal Darren Palmer, Fordov globalni direktor za baterijska električna vozila. “Lahko vam predlaga obisk telovadnice, če je ugotovil, da ob ponedeljkih telovadite, ali klic domov, če to naredite vsak dan po službi. Rezultat je s spletom povezan osebni pomočnik, ki navduši z intuitivnim, lepim in zaradi hitrih brezžičnih posodobitev na prihodnost pripravljenim vmesnikom.”
Tako kot SYNC naslednje generacije sčasoma čedalje bolje služi uporabniku, so pri Fordu Mustanga Mach-E opremili z možnostjo stalnih izboljšav z zagotavljanjem varnih brezžičnih posodobitev, ki omogočajo dopolnjevanje zmogljivosti vozila.
Nov pogled na Mustanga – in nova izkušnja z njim
Nova Fordova arhitektura povsem električnega vozila, pri kateri so baterije znotraj spodnjega dela karoserije, je Fordovim inženirjem in oblikovalcem omogočila, da so ustvarili vozilo, ki ni le zvesto Mustangu, ampak omogoča tudi kar največ prostora v športnem terencu za pet oseb in njihovo prtljago.
“Napredek na področju baterijskih tehnologij je ključnega pomena pri zagotavljanju prostornosti in praktičnosti Mustanga Mach-E, ki navduši z izjemno lepo silhueto in zabavnim značajem pri vožnji, kar je zelo pomembno za naše stranke v Evropi,” je povedal Ulrich Koesters, direktor za elektrificirana vozila pri Fordu Evropa.
Mustang Mach-E je takoj prepoznaven kot Mustang – zasluge za to imajo značilni elementi, kot so dolg in zmogljiv pokrov motornega prostora, oblika zadnjega dela, agresivni žarometi in značilne tridelne zadnje luči. Dovršeno oblikovanje in izdelava zagotavljata osupljivo veliko prostora na zadnjih sedežih in v prtljažniku.
Pod pokrovom ‘motornega prostora’ Mustanga Mach-E se skriva presenečenje: prtljažnik s čepom za izpust tekočin. V sprednjem prtljažniku je na voljo 100 litrov prostora, v katerem lahko udobno shranite potovalko ali kovček. In ker je opremljen s čepom za izpust tekočin, je nadvse primeren za shranjevanje mokrih ali umazanih športnih oblačil, gojzarjev ali opreme za na plažo, ko se morate po pustolovščini odpraviti domov.
Notranjost Mustanga Mach-E: lebdeče oblikovanje za občutek lahkotnosti in nadzora
Da bi povsem izkoristili prednosti dodatnega prostora, ki ga omogoča elektrifikacija, so Fordovi oblikovalci posvetili veliko časa in pozornosti uporabnikom ter skušali ugotoviti, kako bi želeli uporabiti notranjost svojega vozila. S proporci športnega terenca, v katerem se lahko udobno namesti pet odraslih potnikov, je v Mustangu Mach-E na voljo obilo prostora za prijatelje, otroke in prtljago.
Poleg sprednjega je na voljo tudi ‘običajni’ zadnji prtljažnik s prostornino 402 litra. Če so zadnji sedeži preklopljeni navzdol, je v Mustangu Mach-E za prtljago na voljo kar 1420 litrov prostora – več kot dovolj za potovalke, opremo za taborjenje ali druge predmete, ki jih morate prevažati. Povsod v notranjosti Mustanga Mach-E navdušuje sozvočje elegantnega in sodobnega oblikovanja ter dovršene funkcionalnosti. Na voljo je vrhunski zvočni sistem B&O z zvočniki, ki so brezhibno vgrajeni v sprednji del in navidezno lebdijo nad prezračevalnimi šobami. Lebdeči preklopni naslon za roko je obenem predal, v katerem lahko shranite denarnico ali torbico. Notranjost zaokrožijo tradicionalne Mustangove oblikovne poteze, kot je na primer dvojni okrov instrumentne plošče.
Preprost in lahkoten vstop v vozilo in zagon motorja omogoča tehnologija ‘telefon kot ključ’, ki jo med Fordovimi modeli uvaja prav Mustang Mach-E. Ko se uporabnik približa vozilu, Bluetooth v Mustangu Mach-E zazna uporabnikov pametni telefon in odklene vozilo ter omogoči zagon, ne da bi moral uporabnik telefon vzeti iz žepa ali uporabiti ključ oziroma upravljalnik na obesku. Če je baterija telefona prazna, je možno za odklepanje vozila vnesti varnostno kodo prek tipkovnice na stebričku B in z ločeno kodo, ki jo uporabnik vpiše na sredinskem zaslonu na dotik, zagnati motor in se odpeljati.
Baterijska tehnologija za brezskrbno uporabo s priročnimi rešitvami za polnjenje
Mustang Mach-E bo na voljo s standardnim (75,7-kWh litij-ionska baterija) in s podaljšanim dosegom (98,8-kWh baterija); v drugem primeru znaša ciljni doseg konfiguracije z zadnjim pogonom pri ciklu WLTP do 600 km.
Ford je tudi eden od ustanovnih članov in deležnikov konzorcija IONITY, ki namerava do konca leta 2020 na ključnih evropskih lokacijah postaviti 400 izjemno zmogljivih polnilnic. V primerjavi z obstoječimi sistemi bo to omogočilo znatno skrajšanje časa polnjenja povsem električnih vozil – idealno za dolga potovanja. Z največjo močjo polnjenja 150 kW bo možno Mustangu Mach-E z baterijo za podaljšani doseg in zadnjim pogonom dodati do 93 km dosega z 10 minutami polnjenja na hitri polnilnici z enosmernim tokom (DC). Pri uporabi hitre polnilnice z enosmernim tokom (DC) bo baterijo Mustanga Mach‑E s standardnim dosegom predvidoma možno napolniti z 10 odstotne do 80 odstotne napolnjenosti v približno 38 minutah.
“Mustang Mach-E predstavlja začetek nove dobe pri Fordu in z velikim navdušenjem ga bomo zagotovili našim strankam v Evropi,” je dodal Rowley. “To povsem novo vozilo predstavlja veliko več kot vožnjo brez izpustov: njegovo bistvo je izkušnja vožnje brez stresa za popolno brezskrbnost uporabnikov električnih vozil.”