Križišče brez semaforjev: Realnost ali utopija?

12. oktobra 2018

[Siol.net]

Z razvojem tehnologije avtonomne vožnje bodo v križiščih postali nepotrebni tudi semaforji za upravljanje prometa.

Križišča so danes eno nevarnejših mest za trke v vsakdanjem prometu. Okrog 60 odstotkov prometnih nesreč se v ZDA namreč zgodi prav v križiščih, kjer na primer en voznik odvzame prednost drugemu in tako trčita. Na drugi strani križišča danes ustvarjajo tudi neizogibne prometne zamaške. Kar dve uri voznik v povprečju letno čaka pred semaforjem na zeleno luč in nadaljevanje vožnje, kažejo podatki Forda.

Poglej video >>

Namesto semaforja računalniški algoritem

Danes tako rekoč vsi avtomobilski proizvajalci razvijajo sisteme samodejne oziroma avtonomne vožnje. Njihova implementacija v vsakodnevna vozila bo sicer dolgotrajna. Eno je razvoj tehnologije, drugo pa vsakodnevna uporaba z vidika zakonodaje, zavarovanj in podobno.

London ima skoraj 6300 semaforjev. Od leta 2013 do 2016 se je njihovo število v Veliki Britaniji povečalo s 27.480 na 33.800, kažejo podatki raziskave, ki so jo objavili v častniku The Telegraph. Slabih 30 odstotkov anketiranih voznikov je priznalo, da so že zapeljali skozi rdečo luč na semaforju. Tretjina teh je to naredila namenoma.

Pri Fordu so z animacijo prikazali, kako bi bilo lahko v prihodnje videti klasično križišče štirih cest. Semaforjev ni, avtomobili pa si med seboj delijo podatke o lokaciji, smeri vožnje in hitrosti. Algoritem nato izračuna, kateri avto in s kakšno hitrostjo bo zapeljal prek križišča. Razmiki med vozili bodo lahko tudi zelo majhni, tak nadzor pa bo predvidoma izboljšal enakomernost vožnje in zmanjšal porabo pogonske energije.

Vir: Siol.net