Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti

26. julija 2018

[Avto.finance.si]

Novi Ford Focus je večji, prostornejši, varnostno in tehnično prepričljiv in vozniško še bolj izjemen, je dokazal na prvih vožnjah v Nici.

Skoraj nič daljši, pač pa širši in nižji ter s povečano medosno razdaljo, ki omogoča občuten prirastek notranje prostornosti, vozno še imenitnejši in motorno ustreznejši se Fordov Focus nove generacije loteva nižjega srednjega razreda. V njem že desetletja nesporno gospodari znameniti Golf, toda Focus nikoli ni bil stranski igralec. Na tržno pot, ki se pri nas začne septembra, ga pospremljajo s trditvijo, da je to najboljši Focus doslej. Ambiciozna in hkrati zavezujoča napoved.

Focus se je rodil leta 1998 in od tedaj jih je ameriška tovarna, ki ima močni izpostavi v Nemčiji in Veliki Britaniji, na evropskih trgih prodala sedem milijonov, globalno skoraj 16 milijonov. Zdaj je narejen na povsem novi tovarniški platformi C2 in očitno je, da si hočejo v tem delu trga odtrgati večje deleže kot doslej. Prvi kilometri s povsem na novo narejenim Fordom v okolici francoske Nice kažejo, da ima ta v rokavu nekaj spodobnih adutov.

Tovarna: zaljubite se v Focusa

»Hočemo, da se ljudje zaljubijo v Focusa in ostanejo zaljubljeni dolgo časa,« je razmišljal Amko Leenarts, prvi človek oblikovanja pri evropskem Fordu. Morda ima prav, ampak tisto, v kar se povsem zlahka (in vnovič) zaljubiš po prvih kilometrih, je Focusova vozna dinamika. Te je imel v opaznih in razveseljivih količinah že prej, zdaj oziroma po novem je ima še nekaj več. Izvrstna komunikacija volana s cesto, primerno podvozje, ustrezni motorji in še kakšna druga sicer ne povsem razložljiva podrobnost ustvari avto, ki v resnici ljubi zavito cesto. S to je Focus v nekakšnem strastnem ljubezenskem razmerju, ki pa ne razvodeni niti v drugačnih (cestnih) okoliščinah.Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti

Čeprav je Focus narejen povsem na novo, so oblikovalci kljub vsemu ostali v dovolj varnem objemu znanega in uspešnega. Načelo, ki je že pred dolgim časom dobilo domovinsko pravico pri Golfu in je videti, da postaja stalnica tudi pri drugih, ki se poskušajo v tem izjemno konkurenčnem razredu. Vsaj na večini evropskih trgov bosta v ospredju petvratna kombilimuzina dolžine 4,37 metra in 4,66 metra dolg wagon (karavan). Zgolj sramežljivo besedico so tokrat namenili tudi limuzini, a ji je očitno namenjena povsem stranska tržna vloga, kar velja tudi za slovenski trg.

Prostorsko na ravni Octavie

Seveda ne moreš zaznati, da je potniška kabina pri Focusu četrte izvedbe pomaknjena nekaj bolj nazaj, a če te na to vsaj malo opozorijo, opaziš, da je zaradi petcentimetrskega prirastka medosne razdalje (270 centimetrov) več prostora tako za kolena (plus pet centimetrov) kot tudi po višini oziroma v predelu ramen (plus šest centimetrov). To pomeni, pravijo, da se lahko Focus brez posebne zadrege primerja s Škodo Octavio, ki je očitno nekakšna prostorska referenca v tem razredu.

Zadaj se sedi bolj spodobno kot prej, kar prinaša dodatne točke v boju s konkurenti. Tudi volumen prtljažnika pri kombilimuzini in wagonu je v tem smislu primerljiv (375 oziroma 1354 litrov pri prvem in 608 oziroma 1653 litrov pri drugem), kar med drugim pomeni, da je Ford prisluhnil sedanjim lastnikom Focusa, ki jih je očitno precej motila dosedanja prtljažniška podrejenost.

Čeprav ima Fordov novorojenec zdaj polovico manj stikal oziroma gumbov kot prejšnji, jih je na armaturi vendarle ostalo še kar nekaj. Očitno je tudi, da tako čaščeni digitalizaciji še niso odprli vseh vrat na stežaj, kar dokazuje manevriranje med mlado in nekaj manj mlado ter digitalno manj navdušeno publiko. Ugaja grafika merilnikov, z ergonomijo tako ali tako skoraj noben nov avtomobil nima omembe vrednih težav, tudi kakovost uporabljenih materialov ne bi smela biti sporna. Ampak o tem morajo oziroma šele bodo sodili predvsem tisti, ki bodo z njim zdržali dolga leta, kar pa sicer velja tudi za druge avtomobile. Je pa nujno omeniti nekaj reči, ki imajo ali bi vsaj morale imeti primerno težo.

Pet zvezdic za varnost

Focus je pri evropskem konzorciju EuroNCAP, ki se ukvarja s preskusnimi trčenji, dobil najvišjo oceno. Adut, ki ga zlasti v teh krajih še premalo cenimo ali šele tedaj, ko je že prepozno … Kot prvi Ford na evropskem prostoru je dobil sistem projiciranja nekaterih informacij (hitrost, prometni znaki, navigacija …) na posebno »okence« pred voznikom (tako imenovani hud), ne pa na vetrobransko steklo, kar očitno ostaja domena premijskih avtomobilov.

Na seznamu novosti je še nekaj uporabnih oziroma dobrodošlih asistenčnih sistemov: vzvratna kamera s 180-stopinjskim kotom, aktivni tempomat, ki deluje do hitrosti 200 kilometrov na uro, sistem samodejnega parkiranja, ki zmore povsem sam (voznik v glavnem opazuje) s hitrostjo štiri kilometre na uro parkirati v 110 centimetrov daljši parkirni prostor, pa samodejna vožnja druge stopnje … Ampak nujno je omeniti še eno asistenco – tisto, ki opozarja na napačno smer vožnje. Žal bo delovala, vsaj na začetku, le v Švici, Avstriji in Nemčiji, pozneje tudi drugje, morda pri nas. In, priznam, v okolici Nice je tako ali tako ne bi imeli poguma preskusiti, tudi če bi delovala …Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti

Ford s Focusom ta hip še ni potegnil vseh asov iz rokava, nekaj jih pač še ostaja za prihodnost. Izvedenka active tako v kombilimuzinski kot wagon različici se pripelje v začetku prihodnjega leta in ustvarja crossoversko družino, katere najbolj očitna značilnost je dodatna tricentimetrska oddaljenost od tal. Leta 2020 se bo pojavil še blagi hibrid, kar se zdi ob tovrstni ofenzivi tudi v tem razredu nekoliko pozno, a vsekakor bolje kot nič. Sicer pa – res najboljši Focus doslej? Bomo videli. K nam se pripelje septembra v dveh karoserijskih variantah, v najcenejši oziroma osnovni izvedbi pa naj bi stal manj kot 16 tisoč evrov.

Vir: Avto.finance.si